6. novembra 2023

Hermelín s medom a figami

Každý máme občas chvíle, keď potrebujeme rýchle jedlo, alebo keď my mäsožravci máme chuť na jedlo bez mäsa. Ja mávam aj chvíle, keď mám chuť výlučne na syr. "Smažák" aj keď ho mám rada, nie je to práve najzdravšia alternatíva, preto mám skoro vždy v chladničke práve Hermelín, alebo iný podobný syr s bielou plesňou. A keďže je sezóna dozrievajúcich fíg (aspoň u nás v záhrade), a ja mám rada sladko-slané kombinácie, tentoraz bol Hermelín s medom a figami.
 
 
POTREBUJEME :
 
Hermelín (alebo podobný typ syra s bielou plesňou)
Med
Vlašské orechy
Čerstvé figy
Čerstvý tymian
 
PRÍPRAVA :
 
Syr položíme do nádoby vhodnej do rúry - odporúčam pod syr dať papier na pečenie, pretože Vám to po pečení veľmi uľahčí čistenie pekáča či panvice, pretože med aj šťava z fíg stečú a skaramelizujú.  
 
Vrch syra potrieme medom, posypeme posekanými vlašskými orechmi a kúskami čerstvých fíg a v rúre zohriatej na 200°C zapekáme cca 10 - 15 minút.  Vyberieme z rúry, posypeme čerstvým tymianom a teplé podávame s bagetou či chlebom. Je to dobrota.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára