1. novembra 2023

Chuťovky z červenej repy

Ako asi mnohí z nás vedia, červená repa má mnoho benefitov pre náš organizmus. Ale aj napriek tomu ju mnohí nemajú radi. Ja sama som sa tiež odhodlala cviklu, ako sa jej u nás bežne hovorí, ochutnať iba pred pár rokmi. Netvrdím, že je to moja najobľúbenejšia zelenina, ale ak si ju vhodne pripravím, celkom mi chutí. Ja veľmi rada skúšam nové kombinácie, alebo aspoň nové spôsoby prípravy toho istého jedla, preto keď som potrebovala minúť upečenú červenú repu, skúsila som ju pripraviť inak, ako doteraz.
 
Cviklu so slaným syrom som už pripravovala, preto som vedela, že chuťovo výrazný syr čo Niva určite je, chuť červenej repy vhodne doplní.Okrem toho, v tejto podobe vyzerajú tieto chuťovky aj veľmi lákavo pre oči, takže možno presvedčíte na ochutnávku aj tých, ktorí cviklu veľmi nemusia.
 
POTREBUJEME :
 
1 tepelne upravená stredne veľká červená repa (ja preferujem pečenú)
1-2 PL Niva + na posypanie
1-2 PL Lučina  
1-2 strúčiky cesnak
čierne korenie podľa chuti
čerstvý tymián na posypanie

PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme cviklu. Ja preferujem pečenie. Cviklu umyjem, osuším a každý kus osobitne zabalím do alobalu (nešúpem) a upečiem. Dĺžka pečenia závisí od veľkosti repy. Stredne veľkú pečiem asi hodinu. Naraz si upečiem viac kusov. Upečenú cviklu nechám zabalenú v alobale úplne vychladnúť a potom ju skladujem v chladničke. Šúpem až pred podávaním, aby si zachovala šťavnatosť.
 
Pripravíme si plnku. Ja mám veľmi rada Nivu, ale samozrejme môžete použiť aj iný chuťovo výrazný syr, napr. Fetu či Balkánsky syr. Nivu a Lučinu som zmiešala cca v pomere 1:1, stačí vidličkou. Ochutila som ju prelisovaným cesnakom a korením. Soliť netreba, Niva je dosť slaná sama o sebe.
 
Upečenú cviklu ošúpem, odporúčam použiť rukavice, pretože aj po upečení cvikla dosť farbí. Očistenú cviklu som nakrájala na tenučké plátky. Pôjde to aj ostrým nožom, ja som použila W krájač. Plátky musia byť naozaj tenké, hrubé najviac 1 mm, aby sa dali tvarovať a držali tvar. Plátky som ukladala na papierovú utierku, aby som ich zo spodnej strany zbavila prebytočnej šťavy. 
 
Na každý plátok som do stredu dala malý kopček plnky a zospodu som prstami okolo plnky stlačila cviklu do tvaru, ktorý vidíte na fotografii. Vrch týchto "kvietkov" som posypala strúhanou Nivou a lístkami čerstvého tymianu. 

  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára