19. decembra 2023

Lieskovcové koláčiky so žĺtkovou polevou

Neviem ako vy, ale ja sa každý rok pred sviatkami najviac teším na to, že opäť vyskúšam zopár nových receptov na sviatočné koláčiky. Inak to nebolo ani tento rok a tieto chuťovo jemné koláčiky boli medzi prvými. Zaujali ma najmä lieskovcovými korpusmi a žĺtkovou polevou. Chuťovo sú naozaj veľmi jemné, určené práve tým, ktorí majú radi chuťovo jemné vianočné koláčiky.
 

 
POTREBUJEME (na 12 kompletných zlepených kusov) :
 
cesto
 
120g hladká múka
120 g maslo izbovej teploty
60 g mleté lieskovce
60 g práškový cukor
štipka škorice
 
krém
 
75 g šľahačková smotana
60 g kryštáľový cukor
125 g maslo
rum 
 
poleva
 
1 žĺtok (vajce M)
40 g práškový cukor 

PRÍPRAVA :
 
Ako prvé si pripravíme cesto, ktoré vznikne zmiesením všetkých surovín naň určených. Miesila som rukou. Cesto som zabalila a odložila na 2 hodiny do chladničky.
 

Pokiaľ sa cesto chladí, pripravíme si krém. V menšom hrnci zvaríme smotanu s cukrom, varíme pokiaľ sa cukor nerozpustí. Odstavíme bokom a necháme vychladnúť. Do vychladnutého (u mňa jemne vlažného) vmiešame maslo a vyšľaháme na jemný krém. Ja som pridala trošku kakaa, ale myslím že vzhľadovo lepší bude bez neho. Na ochutenie som pridala kvapku rumu, ktorý dodal vôňu (ak robíte aj pre detí môžete nahradiť rumovou arómou alebo vynechať). Odložíme do chladničky - ja som si krém dala rovno do cukrárskeho vrecka a odložila do chladničky takto rovno pripravený na zdobenie. 

Polevu si pripravíme tak, že vyšľaháme žĺtok s cukrom do svetlého krému.

Cesto vyberieme z chladničky, rozgúľame na hrúbku cca 3 mm a vykrajujeme ľubovoľné tvary - ja som zvolila srdiečka. Ukladáme na pekáč vystlaný papierom na pečenie. Pečieme v rúre zohriatej na 170°C cca 5-6 minút. Priznám sa, že som bola sklamaná, pretože mne sa jednotlivé tvary pri pečení čiastočne roztiekli a neboli pekné. Pomohla som si však tým, že upečené, ešte teplé kusy som na plechu znovu vykrojila vykrajovačkou do požadovaného tvaru.
 
Koláčiky sú po upečení veľmi krehké, preto som ich čiastočne nechala vychladnúť na pekáči a potom som ich opatrne plochou lopatkou preniesla na dosku a nechala úplne vychladnúť.
 
Vychladnuté koláčiky som pomocou cukrárskeho vrecka naplnila krémom (krémom som nešetrila) a zlepila. Podľa pôvodného receptu sa koláčiky mali do polevy namáčať ja som sa bála, keďže boli krehké a polevu som nanášala pomocou plochého štetca, ktorý mám vyhradený na tieto účely. Na ešte nezaschnutú polevu som zdobila mletými lieskovcami a čokoládovými hoblinkami. Skladovať treba v chladničke alebo na chladnom mieste, v uzavretej dóze. 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára