25. januára 2023

Zapekané toasty

Potrebovala som po náročnom pracovnom dni rýchlu a chutnú večeru, tak som vyskúšala recept českého šéfkuchára Jaroslava Sapíka na túto fajnovú šmakocinku, ktorú prezentoval ako rýchlovku k pivku. Recept som zahliadla iba jedným okom pri prepínaní programov v TV, dúfam, že som si ho zapamätala kompletný. Je to veľmi chutné papaníčko, pochutili sme si na ňom aj bez piva.

 
A je to ozaj rýchlovka, aj s krájaním mäsa a ostatných surovín a so zapečením v rúre to trvalo maximálne 20 - 25 minút ... a zjedená bola do 2 minút 😂

POTREBUJEME (na 2 porcie) :

200 - 250 g chudšie mäso vhodné na minútkovú úpravu
1 šalotka alebo červená cibuľa
2-3 strúčiky cesnaku
1-2 PL paradajkový pretlak (prípadne kečup) 
soľ
syr Niva
čerstvá kápia alebo čerstvá červená paprika
chilli papričky (kto má rád pálivé)
olej
chlieb alebo toasty

PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme suroviny. Mäso očistíme a nakrájame na maličké kúsky. Očistíme a nadrobno pokrájame cibuľu a cesnak, čerstvú papriku. Nivu nastrúhame alebo pomrvíme. Toasty alebo krajíčky chleba nasucho opečieme.

Na panvici rozohrejeme olej, vložíme pokrájané mäso, sprudka opečieme aby sa mäso zatiahlo a zostalo šťavnaté, pridáme pokrájanú cibuľu, cesnak a čerstvú papriku, pár minút opekáme. Pridáme paradajkový pretlak (prípadne kečup), zľahka osolíme (so soľou opatrne - Niva je dosť slaná), pridáme asi 1/3 Nivy, premiešame, necháme syr rozpustiť a zmes dáme preč z plameňa. Ja som nemala chilli papričky, tak som pridala kvapku chilli omáčky. Zmes rozdelíme na opečené toasty (chlieb) a navrch rozdelíme zvyšnú Nivu, toasty (chlieb) uložíme na pekáč a v rúre (funkcia gril, alebo vrchné zapekanie) zapečieme pár minút, pokiaľ sa syr neroztopí. Ja som posypala pokrájanou jarnou cibuľkou - podávame teplé. 
 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára