14. januára 2023

"Puchríková" polievka

Táto polievka si zrejme nenájde veľa priaznivcov, pretože kuracie žalúdky (u nás sa im vždy hovorilo puchre), ako aj vnútornosti všeobecne nemajú príliš veľa priaznivcov. Ja osobne ich milujem už od detstva - vždy som si ich ako prvé pýtala z vývaru, kam sme ich používali najčastejšie - teda takmer každý týždeň, pretože vždy v nedeľu musel byť na obed vývar, a najčastejšie býval kurací alebo slepačí, iba občas bol z hovädzieho mäsa. Neskôr som si ich občas kúpila a uvarila iba samotné vo vode ochutenej vegetou. 
 

Podobnú polievku som robila pred mnohými rokmi, potom som na ňu tak nejako zabudla a teraz mi na ňu znovu prišla chuť, recept som oprášila, jemne upravila a vznikla táto chutná polievka. 
 
POTREBUJEME (na 4 porcie) :
 
500 g  kuracie žalúdky (po našom puchre)
1-2 PL masť alebo olej
1 stredne veľká cibuľa
2-3 strúčiky cesnaku
soľ
čierne korenie
drvená alebo celá rasca
sušená majoránka
1-2 ČL mletá sladká paprika
1 PL hladká múka
1/2 čerstvá červená paprika (môže sa vynechať)
1 čerstvá paradajka (nemusí byť)
vegeta (najlepšie domáca)
zemiaky
voda
 

PRÍPRAVA :

Najskôr očistíme kuracie žalúdky - do polievky použijeme iba chudé mäsité kúsky, blany a šľachy odstránime. Na zohriatej masti alebo oleji orestujeme očistenú a nadrobno pokrájanú cibuľu, po chvíli pridáme očistený a nadrobno pokrájaný cesnak, pokrájanú červenú papriku a paradajky (bez zrniečok), očistené kuracie žalúdky a pár minút restujeme. Zalejeme vodou tak, aby boli žalúdky ponorené, osolíme, pridáme rascu, korenie prikryjeme a varíme do mäkka - trvá to cca 1 hodinu. 
 
Asi 10-15 minút pred uplynutím doby varenia, pridáme očistené a na menšie kúsky pokrájané zemiaky, dolejeme vodu podľa potreby (asi 1/2 až 3/4 litra), prikryjeme a necháme zemiaky uvariť do mäkka. 
 
Medzitým si urobíme jednoduchú zápražku - na masti či oleji orestujeme múku, pridáme mletú papriku, kratučko zarestujeme, zalejeme studenou vodou podľa potreby a prevaríme.

Keď sú zemiaky uvarené, pridáme potrebné množstvo zápražky, rozmiešame a prevaríme. Polievku dochutíme podľa chuti - soľou, korením, drvenou rascou a ja pridávam aj vegetu, ktorú inak takmer vôbec nepoužívam, ale v tejto polievke mi jej chuť chýbala. 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára