28. januára 2023

Carpaccio z pečenej červenej a oranžovej repy

Ako prvé som kedysi pripravovala carpaccio zo surovej červenej repy, ktoré bolo výborné. Ale časom som si zvykla skôr na carpaccio z repy pečenej, pretože je rýchlejšie hotové a chuťovo trocha jemnejšie ako to zo surovej repy. Výhodou je aj to, že repu si môžem upiecť do zásoby, pretože upečená a zabalená vydrží v chladničke aj 2 týždne.
 
 
POTREBUJEME (na 2 porcie) :

2 menšie červené repy
2 menšie oranžové repy
1-2 PL panenský olivový olej
1-2 PL balzamiková redukcia
soľ
čerstvo mleté korenie (čierne alebo farebné)
chuťovo výrazný syr (Niva, Feta, balkánsky syr, čerstvý kozí syr)
čerstvé bylinky (ideálne tymián alebo oregano)
granátové jablko, orechy (nemusí byť) 

 
 
PRÍPRAVA :

Repu umyjeme, odkrojíme listy a koreň a každú repu zabalíme do alobalu, prípadne ak sú malé tak balím po 2 kusy. Takto zabalenú repu vložím do rúry zohriatej na cca 180 - 190°C a pečiem cca 1 - 1,5 hodiny do mäkka - doba pečenia závisí od veľkosti repy. Ja často repu pečiem popri príprave iného jedla na dne rúry, ušetrím tak čas aj energiu.
 
Upečenú repu nechám čiastočne vychladnúť, odstránim šupu a repu pokrájam na tenšie plátky, ktoré uložím na tanier. Ochutím zľahka soľou a korením, pokvapkám olivovým olejom a balzamikovou redukciou (ak použijete klasické balzamiko, treba ho zmiešať s trochou medu - redukcia je už chuťovo vyladená a je sladšia ako klasické balzamiko). Vrch posypem rozmrveným syrom a bylinkami. Teraz som mala doma aj granátové jablko, tak som použila aj to, pretože mám rada kombináciu slanej chuti a ovocia. Podávame teplé - samotné, alebo s nasucho opečeným chlebíkom či bagetkou.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára