15. januára 2023

Nepečený svieži cheesecake s Marakujou

Ako ste sa možno už dočítali pri iných receptoch na cheesecake, ja na tento druh koláčov nie sme kamaráti - jednoducho mi syrové koláče nechutia. Ale na druhej strane vášnivo rada skúšam nové chute a recepty, takže keď som v akcii kúpila Marakuju, rozhodla som sa pripraviť z nej práve cheesecake, pretože zvyšok rodiny ich má rád. Zvolila som nepečený, ktorý je jednoduchší na prípravu.


Marakuju mám asi druhý krát, predtým ma nejako osobitne neoslovila - konzistencia dužiny mi bola dosť nesympatická. Ale povedala som si, že jej dám ešte šancu a dobre som urobila. V kombinácii s pomarančovou a mandarínkovou šťavou bol koláč naozaj výborný a polovica sa zjedla prakticky hneď. Vzhľadovo má nedostatky - želé mi príliš rýchlo stuhlo a nie je pekné hladké, ale chuťovo je to výborný a osviežujúci koláčik.

 
POTREBUJEME (na formu s priemerom 18 cm) :
 
na korpus

170 g sušienky podľa chuti 
(ja som mala čo dom dal - Lotus sušienky, polámané košíčky z tarlaletiek, zvyšky keksíkov z iného pečenia)
85 g rozpustené maslo
 
na krém
 
250 g Mascarpone
100 g smotana na šľahanie
1-2 PL práškový cukor
šťava a kôra z jedného pomaranča
2-3 kvapky Doterra Wild Orange (nemusí byť)
3 plátky želatíny
 
na želé
 
4 kusy čerstvá Marakuja
pomarančová a mandarínková šťava do váhy 200 g (po pridaní k dužine)
1 tortové želé biele (na 250 ml tekutiny) 
1 PL práškový cukor
 

POSTUP :
 
Najskôr si pripravíme korpus - sušienky rozmixujeme alebo podrvíme iným spôsobom a zmiešame s rozpusteným maslom. Premiešame a natlačíme na dno a boky formy. Dáme do chladničky stuhnúť, asi na 30 minút.

Na krém si najskôr dáme do studenej vody zmäknúť plátky želatíny. Medzitým vyšľaháme smotanu na šľahanie s cukrom, vmiešame Mascarpone a pomarančovú kôru. Pomarančovú šťavu zahrejeme a rozpustíme v nej vyžmýkané plátky želatíny - nesmie vrieť !!! Túto zmes vmiešame do smotanovej zmesi, premiešame a vylejeme na stuhnutý korpus. Prikryjeme potravinárskou fóliou a dáme stuhnúť na hodinu do chladničky.

Po hodine začneme pripravovať želé - Marakuju rozpolíme, do misky vyberieme dužinu, pridáme pomarančovú a mandarínkovú šťavu (alebo iba pomarančovú či iba mandarínkovú - podľa chuti), pridáme 1 tortové želé zmiešané s cukrom a na slabom plameni zahrejeme po bod varu, povaríme 1 minútu, stiahneme z plameňa a necháme trocha vychladnúť, vylejeme ho rovnomerne na stuhnutý krém a necháme stuhnúť v chladničke. 
 

 
Treba si dať pozor, veľmi rýchlo začne tuhnúť, hádam už po jednej minúte - ja som vylievala už neskoro, a na studenom kréme hneď tuhlo, nedalo sa mi pekne rovnomerne rozliať, nabudúce si musím dať väčší pozor.
 

 
 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára