1. januára 2023

Silvestrovská kapustnica

Ďalší rok začínam práve týmto receptom na Silvestrovskú kapustnicu. U nás sa celé roky čo sa pamätám (a to je teda už dosť dlho), varila iba "pôstna" kapustnica, teda kapustnica bez akejkoľvek mäsovej zložky, a to na Vianoce aj na Silvestra (my mávame na Silvestra repete štedro-dňovej večere).
 
 
Po rokoch som sa rozhodla to zmeniť, a na záver roka uvariť kapustnicu mäsovú. Pozrela som si viacero receptov a nakoniec vznikla táto fajnová kapustnica, pretože bola naozaj výborná.


POTREBUJEME :

600 g kyslá kapusta 
1 balenie sušené dubáky
1-2 hrste sušené slivky (podľa chuti)
1 údená čerstvá klobása
50-60 g prerastená slanina (použila som gazdovskú)
200-300 g údené mäso (alebo podľa chuti)
1 veľká cibuľa
2 ks bobkový list
1 strúčik cesnaku
5 ks celé čierne korenie 
3 ks celé nové korenie
1 ČL drvená rasca alebo podľa chuti
1/2 ČL majoránka alebo podľa chuti
1,5 ČL sladká mletá paprika alebo podľa chuti
1 kopcovitá PL hladká múka
1-2 PL krupicový alebo kryštálový cukor 
1 PL bravčová masť
voda

PRÍPRAVA : 

Najskôr som opražila na menšie kocky (asi 1 x 1 cm) pokrájanú slaninu tak, aby pustila čo najviac tuku, ale aby nebola spečená do hneda a sucha. Pridala som na drobno pokrájanú cibuľu a opražila som ju do bledohnedej farby. Vložila som údené mäso (ja som varila vcelku asi 1 kg, pretože som ho zabudla dať rozmraziť), ale odporúčam mäso pokrájať na kocky. Zaliala som vodou (asi 2,5 litra) a uvarila som mäso do mäkka. Ak budete variť pokrájané mäso, stačí uvariť do polomäkka a v menšom množstve vody. 
 
  
Pridala som celú klobásu, dubáky, bobkový list, celé aj nové korenie, sušené slivky (bez kôstok), pokrájanú kyslú kapustu aj so šťavou (moja mala málo šťavy - ak budete mať kapustu s veľkým množstvom šťavy, odporúčam šťavu scediť a pridávať postupne, aby nebola polievka príliš kyslá). 
 
Všetko som uvarila do mäkka, klobásu som vybrala a pokrájala na kolieska a vložila späť do polievky, pridala som na kocky pokrájané údené mäso, drvenú rascu, soľ, cukor (nemusí byť - každý podľa chuti, mne sa žiadalo). 
 
Keď sa kapustnica dovárala, urobila som si z bravčovej masti, múky, mletej papriky a vody zápražku, ktorú som nakoniec (jej časť) pridala ku kapustnici a prevarila.
 
Nechala som vychladnúť a odložila odstáť na chladnom mieste - kapustnicu je dobré uvariť 1-2 dní pred jej podávaním.

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára