29. januára 2023

Mäsová pizza

MEATZZA : meat (mäso) + pizza = mäsová pizza. 
 
Keď som náhodou natrafila na tento recept, vedela som, že ho určite čoskoro vyskúšam, aj keď mám aktuálne chuť skôr na bezmäsité jedlá. Ale recept ma zaujal do tej mierny, že som mu jednoducho neodolala. Túto dobrotu (pretože je to naozaj výborné jedlo) sme mali cez víkend na večeru.
 

Príprava nie je zložitá a je aj celkom rýchla, čo sa vždy hodí. Najdlhšie trvá pečenie, ale aj tak máte do 3/4 hodiny chutné a sýte jedlo. Okrem toho môžete na oblohu použiť to čo máte radi, resp. využiť to čo dom či chladnička dajú, alebo čo treba spotrebovať.
 
 
POTREBUJEME (na 1 pizzu = 3-4 porcie) :
 
základ 
 
500 g mleté mäso
50 g strúhaný parmezán alebo syr Grana Padano
1 vajce
2 strúčiky cesnaku
1 ČL sušené oregano
1 ČL korenie Gyros alebo BBQ
1/2 ČL soľ
1/2 ČL mleté korenie  
 
paradajková omáčka
 
2 PL paradajkový pretlak
1 PL panenský olivový olej
1/2 ČL sušené oregano
1/4 ČL sušený tymian
1/2 ČL sušený cesnak
1/2 ČL cibuľový prášok (nemala som - dala som sušené paradajky a olivy)
štipka soli
1 PL kečup
1 ČL chilli omáčka
 
obloha (podľa chuti - toto som použila ja)
 
pokrájané cherry paradajky
pokrájaná čerstvá kapia
pokrájané čierne a zelené olivy
šalotka na prúžky
pár kúskov pokrájanej polosuchej salámy
strúhaná Mozarella
sušená zmes paradajok a olív (nádherne vonia)
 
PRÍPRAVA : 

V mise zmiešame mäso, strúhaný parmezán (použila som syr Grana Padano), vajce, lisovaný cesnak a koreniny (oregano, Gyros, soľ, korenie). Zmes dobre premiešame (najlepšie to ide rukami). Zmes dáme na pekáč vyložený papierom na pečenie a pomocou spodnej strany lyžice, ktorú si namáčame do studenej vody, mäsovú zmes roztlačíme do tvaru pizze - snažíme sa o čo najtenšiu vrstvu (cca 1 cm). S mäsom sa dobre pracuje. Pri veľkosti mäsovej placky počítajte s tým, že pečením sa mäso zmenší cca o 3-4 cm.

... pred pečením

Takto pripravené mäso vložíme do rúry zohriatej na 220°C a pečieme 17 - 20 minút. Mäso vyberieme, rúru nevypíname. Šťavu, ktorú mäso pri pečení pustilo som pred natieraním paradajkovej omáčky zliala. 
 
... po upečení
 
Na predpečené mäso natrieme paradajkový základ a takto pripravený základ obložíme podľa chuti. Ja som použila pokrájané cherry paradajky, čerstvú kapiu, čierne a zelené olivy, šalotku, nadrobno pokrájanú polosuchú salámu, strúhanú Mozarellu a sušenú zmes bylieniek, paradajok a olív, ktorú som nedávno objavila v obchode a musím povedať, že vonia naozaj nádherne po olivách a paradajkách. 
 
... po obložení
 
Obloženú "pizzu" vložíme späť do rúry a dopečieme 8 - 10 minút pri rovnakej teplote (220°C). Podávame teplé. Je to naozaj chuťovo výborné jedlo - len sa po ňom zaprášilo. Uvedené množstvo vystačí zhruba na 2 veľké, 3 stredné alebo 4 menšie porcie.


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára