4. februára 2023

Minútky zo srnčieho karé s batátovou kašou

S prípravou diviny nemám veľa skúseností, takže keď občas dostaneme od kamarátov poľovníkov kúsok mäsa, rozmýšľam čo s ním. Naposledy sme dostali kúsok krásneho karé z lane, ktoré keďže to bolo krásne chudé mäsko bez šliach, som pripravila ako minútky. 
 

Minútkovú úpravu mám najradšej - najmä preto, že ja varím tak nejako intuitívne, teda vybrať a pripraviť. Mäso z diviny je potrebné zvyčajne najskôr marinovať v zmesi oleja a korenín. Je to sčasti preto, že niektoré druhy mäsa z diviny majú svoju špecifickú vôňu, ktorá sa marinovaním eliminuje a sčasti preto, že zvyčajne ide o tuhšie mäso, ktoré marinovaním skrehne a zjemnie. 
 
Časť mäsa som pripravila s malou dušičkou prakticky hneď po rozmrazení (marinovala som ho iba pol hodiny) s tým, že som nevedela či náhodou nebude po úprave príliš tuhé (nebolo) a časť som naložila na pár dní. A výsledok bol super v oboch prípadoch.
 
POTREBUJEME :
 
na mäso
 
karé z lane
panenský olivový olej 
cesnak
korenie (použila som čo dom dal - zmes Argentína)
bylinky (použila som čerstvý rozmarín a oregano) 
soľ
čerstvo mleté čierne korenie

na kašu

batáty
maslo
smotana (na šľahanie alebo varenie)
soľ
čerstvo mleté korenie
parmezán (nemusí byť)

PRÍPRAVA :
 
Mäso som umyla, odblanila a pokrájala na cca 1 cm hrubé plátky. Plátky mäsa som zľahka naklepala, ale naozaj iba veľmi jemne, pretože je to jemné mäsko. Mäso na priamu úpravu som potrela olivovým olejom a ochutila soľou, koreninami a posekaným rozmarínom. Nechala som odležať aspoň pol hodinu v uzatvorenej nádobe. Po pol hodine som mäso sprudka opiekla na rozohriatej grilovacej panvici. Keďže mäso bolo potreté olejom, opekala som na suchej panvici, bez oleja. 
 
Ako prílohu som zvolila batátové pyré, ktoré mne osobne k divine v tejto úprave sedí najlepšie. Batáty som očistila, pokrájala na menšie kúsky a v osolenej vode som ich uvarila do mäkka. Keď boli bataty mäkké scedila som ich, pridala som k nim kúsok masla a trocha smotany na šľahanie, trocha parmezánu ... áno viem, že k divine je to zvláštna kombinácia, ale k batátom sa hodí a použila som naozaj iba máličko ... vypracovala som kašu. Ja robím takú "rustikálnu", ktorá nie je vyšľahaná úplne najemno, pretože to tak mám najradšej. Kašu som dochutila soľou a korením. Batáty potrebujú výraznejšie ochutiť, pretože samé o sebe chutia tak nijako, tak sa nebojte a ochucujte podľa vašej chuti.
 
Plátky mäsa určeného na neskoršiu prípravu som tiež zľahka naklepala, uložila do sklenenej misky (ideálne je, aby mala aj vrchnák), poliala som olivovým olejom, pridala nadrobno posekaný očistený cesnak, posekaný rozmarín a koreniny, mäso som dobre v zmesi poobaľovala, nádobu som uzatvorila a nechala v chladničke odpočívať pár dní - moje odpočívalo 5 dní, odporúča sa marinovať aspoň 3 dni. Pred prípravou som mäso nechala pri izbovej teplote povoliť (aspoň hodinu) a potom som pripravila ako minútky na grilovacej panvici na šťave, ktorá zostala z marinovania. Mäsko naozaj stačilo opekať 1 - 2 minúty, podľa hrúbky, aby zostalo mäkké. Po opečení môžete nechať mäso v alobale pár minút odpočívať - uvoľní sa z neho výborná šťava, ktorou ho môžete poliať, alebo z nej pripraviť rýchlu jednoduchú omáčku pridaním vína, alebo iba masla, či horčice - spôsobov je viacero.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára