28. januára 2021

Zelený zimný šalát s hroznom a slaným syrom

Čoraz častejšie sa mi žiadajú ľahšie jedlá - a listové šaláty doplnené troškou ovocia a syra sú ideálne na večeru. Tento vznikol tak náhodou - v chladničke som mala zmes listových šalátov a zvyšok hrozna, ktoré bolo treba minúť. Doplnila som stonkový zeler, jednoduchú zálievku a slaný syr a večera ako vyšitá ... a tá nádherná svieža jarná farba - priam ako keby som tým šalátom chcela pričarovať jar.


POTREBUJEME (množstvo si dá každý podľa chuti) :

zmes listových šalátov
hrozno 
stonkový zeler
syr Feta alebo iný slaný syr
figová horčica (alebo dijonská)
panenský olivový olej
ryžový ocot alebo citrónová šťava
trocha cukru
soľ
čerstvo mleté korenie

PRÍPRAVA :

Šalát umyjeme a v prípade potreby potrháme na menšie kusy. Stonkový zeler (na jednu porciu som použila 1 stonku, z ktorej som odstránila spodnú časť) ošúpeme a pokrájame a tenké mesiačiky. Hrozno umyjeme a bobule prekrojíme na polovice. Efektnejšie by bolo červené hrozno, ale ja nemôžem jesť jadierka a bez jadierok sa mi podarilo zohnala iba zelené). Suroviny dáme do misy, premiešame - pridáme dresing, znovu zľahka premiešame a rozdelíme na taniere.

Pripravíme si zálievku - nemusí jej byť veľa, je chuťovo výrazná a stačí aby zľahka obalila listy. Na jeden tanier som zmiešala 1/2 ČL horčice, 2 ČL olivového oleja, čajovú lyžičku ryžového octu, medzi prsty hnedého cukru, kvapku vody a túto zmes som dochutila soľou a čerstvo mletým korením. 

Šalát na tanieroch posypeme slaným syrom, ja som dekorovala sušenými nechtíkovými kvetmi a štipkou zmesi drvenej rímskej rasce a semien koriandra, ktorých chuť a vôňu mám veľmi rada.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára