27. januára 2021

Čoko-mandarínková ovseno-vločková mlska

Teplé varené ovsené kaše nemám rada, ale tejto som už ani neviem prečo dala šancu - vlastne viem, preto, že sa vločky varia v mandarínkovej štave, takže je tam ovocný akcent, ktorý naopak ja môžem. Pôvodne som plánovala, že to budú sladké raňajky - ale neviem či by som to ráno stihla pripraviť pred odchodom do práce, tak nakoniec to bol malý dezert, ktorým nepohrdol ani môj chlap. A chutilo nám, určite budem robiť častejšie.


POTREBUJEME (na 4 malé alebo dve riadne porcie) :

50 g ovsené vločky
150 ml mandarínkovej šťavy (asi 6 mandaríniek)
100 ml kokosové mlieko (alebo pokojne aj iné) 
1 PL kakao
1 ČL perníkové korenie
20 g vysokopercentná horká čokoláda
1 ČL med alebo iné sladidlo podľa chuti (nemusí byť)
na zdobenie strúhaný kokos, natur pistácie, ovocie

PRÍPRAVA :

Príprava je veľmi jednoduchá. Mandarínkovú šťavu, kokosové mlieko, vločky, kakao, čokoládu a perníkové korenie dáme do menšieho hrnca a na miernom ohni uvaríme do zhustnutia (asi 5-6 minút). Ak checete prisladiť, pridajte aj med alebo iné sladidlo - ja som robila bez a bolo to akurát, ale každý má iné chute. Ja som pred koncom pridala pár kvapiek prírodnej pomarančovej esencie, ktorá dodala úžasnú pomarančovú vôňu. Rozdelíme do misiek, ozdobíme podľa chuti a podávame. Výborný malý dezert, rýchlo pripravený a chutný.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára