10. januára 2021

Zimný šalát s mandarínkami, granátovým jablkom, sušenou šunkou a slaným syrom

Milujem farby na tanieri. Farebné jedlo mi príde tak nejako viac chutné, ľahké a osviežujúce. A za poseldných pár rokov som si veľmi obľúbila kombináciu listového šalátu s ovocím. Robila som šalát s jablkami, jahodami, pomarančami a teraz prišli na rad mandarínky.

A po sviatkoch mi idú na chuť práve šaláty a ľahšie jedlá, aj keď som to vôbec nepreháňala s ťažkými jedlami či sladkosťami - posledné roky aj na sviatky pripravujem aspoň kúsok zdravšiu kuchyňu. 


POTREBUJEME (na 1 porciu) :

na šalát

1-2 hrste šalátových listov podľa chuti
1 mandarínku, očistenú a rozdelenú na mesiačiky
menšiu hrsť vlašských orechov
30-40 g syra Feta alebo iného slaného syra podobného typu
1-2 PL semienok granátového jablka
1-2 plátky sušenej šunky

na dresing 

šťavu z 1 mandarínky
šťavu z 1/2 pomaranča
1 PL sójovej omáčky
1 ČL figovej alebo dijonskej horčice
štipka čerstvo mletého korenia a soli

PRÍPRAVA :

Vlašské orechy aj sušenú šunku nasucho opečieme na panvici s nepriľnavým povrchom (najskôr orechy, potom šunku). Šalát umyjeme, osušíme, v prípade potreby potrháme na menšie kúsky a dáme do väčšej misy.

Zo surovín na dresing pripravíme zálievku, ktorú nalejeme na šalát a premiešame. Dáme na tanier či misku, v ktorej budeme servírovať, posypeme orechmi, slaným syrom, semienkami granátového jablka a dodekorujeme kúskami opečenej sušenej šunky a mesiačikmi mandarínky. Hneď podávame. Musím povedať, že bol výborný.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára