27. januára 2021

Chutná krémová polievka z pečených batatov

Krémové zeleninové polievky sme si obľúbili iba pred pár rokmi, ale odvtedy ich robím častejšie ako klasiku. Batatovú som už robila, ale v inej kombinácii. Na tomto recepte ma zaujala skutočnosť, že polievka sa robí z pečených batatov ochutených olejom a balzamikovou redukciou - bola som zvedavá ako bude takto pripravená polievka chutiť. A neboli sme sklamaní - polievočka je jemná, sýta, jemne pikantná - jednoducho lahodná.


POTREBUJEME (na 4 porcie) :

na polievku

500 g bataty
1 stredne veľká mrkva
1-2 PL Ghee alebo maslo
2 PL olivový olej
1-2 PL balzamiková redukcia
čerstvý zázvor (asi 2 cm)
soľ
čerstvo mleté farebné alebo čierne korenie
1/2 ČL kurkuma
3/4 l zeleninový vývar
150 ml kokosové mlieko
chilli (voliteľné)
semienka a cibuľové krúžky na ozdobu

na cibuľové krúžky

cibuľa
hladká múka
strúhaný syr (parmezán alebo Grana Padano)
trocha vývaru
olej na vyprážanie


PRÍPRAVA :

Bataty očistíme a pokrájame na kúsky. Preložíme ich na pekáč, pridáme olivový olej, balzamikovú redukcu, soľ, korenie a dobre premiešame. Vložíme do rúry vyhriatej na 190°C a pečieme cca 20-30 minút podľa veľkosti kúskov - bataty by mali byť upečené.

Pokiaľ sa pečú bataty, zohrejeme vývar, očistíme mrkvu a pokrájame na menšie kúsky alebo postrúhame nahrubo (odporúčam postrúhať, aby sa stihla urobiť). V hrnci rozpustíme Ghee alebo klasické maslo, pridáme mrkvu pár minút restujeme, pridáme nadrobno pokrájaný čerstvý zázvor a kurkumu, zarestujeme, pridáme upečené bataty, teplý vývar, kokosové mlieko, premiešame, rozmixujeme do hladka, vrátime na oheň, v prípade potreby zriedime vodou alebo vývarom, dochutíme soľou a korením. Kto má rád pikantnejšie, môže pridať aj chilli alebo pár kvapiek Tabasca. Podávame posypané nasucho opečenými semienkami a chrumkavými cibuľovými krúžkami.

Cibuľové krúžky pripravíme tak, že očistenú cibuľu (ja som mala doma iba šalotku, preto mám krúžky menšie) pokrájame na tenké krúžky a obalíme v zmesi hladkej múky a strúhaného syra. Mne táto zmes vôbec nechcela na cibuli držať, preto som krúžky na sekundu namočila do zvyšku vývaru a až potom obalila. Takto pripravené krúžky som vyprážila v rozpálenom oleji do hneda (treba vyššiu vrstvu oleja, cca 1-2 cm, ja som preto robila v malom hrnčeku postupne).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára