25. januára 2021

Pečené kuriatko s voňavou plnkou

Pečené plnené kuriatko bolo jedným z mála mojich obľúbených jedál počas detstva. Bola som veľmi nevďačný stravník - jedlá, ktoré som bola ochotná zjesť by sa spočítali ľahko na prstoch dvoch rúk, a zrejme by ešte nejaké zostali voľné. 

Maminka bola výborná kuchárka a jej plnené kura bolo vždy výborné. Podávalo sa iba v nedeľu s ryžou a domácim kompótom. Plnka bola klasická (rožky, mlieko, maslo, vajíčka, pečienka, soľ, korenie, vegeta).


Ja milujem plnku z kuraťa viac ako samotné kura. Dlho som robievala klasickú, ale potom som objavila nové chute a teraz čoraz častejšie robievam plnku, ktorú som ja nazvala "stredomorská", alebo "talianska" pretože do nej používam niektoré suroviny typické pre túto časť Európy.

POTREBUJEME (na 1 kurča) :

1 kurča
3-4 kusy staršie pečivo 
cca 1 - 1,5 dl mlieko
3-4 vajíčka (podľa veľkosti)
maslo (množstvo podľa chuti)
soľ
čerstvo mleté farebné korenie
domáca vegeta
3-4 plátky sušenej šunky (prosciutto crudo)
20 g syr (ideálne parmezán alebo Grana Padano,prípadne iný tvrdý syr 
               výraznejšej chuti)
čerstvé bylinky (tymián, oregano, prípadne petržlenová vňať)
Gyros korenie alebo korenie na pečené kura

PRÍPRAVA :

Kuriatko umyjeme, osušíme a znútra jemne ochutíme domácou vegetou. Príprava plnky je prakticky rovnaká ako pri tradičnej plnke. Akurát v tomto prípade je navyše potrebné pokrájať sušenú šunku na kúsky a tieto nasucho orestovať na panvici a postrúhať syr.

Na plnku pokrájame rožky - ja krájam na kolieska hrubé asi 1,5 cm a každé koliesko prekrojím na štyri časti (na štvrtiny), ale pokojne pokrájajte ako máte radi. Rožky dáme do väčšej misy, pokropíme mliekom, pridáme vajíčka, soľ, korenie, vegetu, bylinky, postrúhaný syr, maslo, opraženú sušenú šunku azamiešame. Množstvá jednotlivých surovín uvádzam orientačne, každý si ich môže upraviť podľa svojich chutí.

Plnkou naplníme kuriatko, položíme na pekáč, potrieme zmesou masla a Gyros korenia alebo korenia na pečené kura, podlejeme vodou a vložíme do rúry zohriatej na 190 - 200°C. Pečieme podľa potreby a veľkosti kuriatka - cca 1 - 1,5 hodiny. Počas pečenia polievame výpekom a v polovici pečenia kuriatko otočíme, aby sa upieklo aj z druhej strany.

Ako príloha sa najviac hodí ryža a šalát alebo kompót. Ja zvyknem robiť aj bez ryže, pretože prílohou je plnka a podávam iba so šalátom. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára