5. mája 2019

Lahodný banánovo-kávový koláčik

Aj napriek tomu, že sa snažíme jesť zdravšie - niečo malé sladké na nedeľu nám chýbalo, a tak som zimprovizovala tento jednoduchý dezert. 

Nedávno som robila delikatesné kávovo-čokoládové tortičky, ktoré nám mimoriadne chutili, a to aj navzdory tomu, že u nás nikto kávu nepije - tak som sa tentoraz rozhodla skombinovať banány, kávu a čokoládu. A výsledok bol SKVELÝ - koláčik je ľahučký, nadýchaný s príjemnou arómou kávy..


Na jednu formu na srnčí chrbát potrebujeme :

2 banány
75 g hladká múka
75 g celozrnná špaldová múka
1 PL práškový cukor
1 PL instantná káva (neuvarená - prášok)
1 ČL sóda bicarbona 
1/4 ČL soľ
1 ČL vanilkový extrakt
1 veľké vajíčko
80 g maslo - rozpustené a vychladnuté
200 g neochutený biely jogurt (ja používam biely grécky od Milko)
nasekaná horká čokoláda


pred finálnym zdobením

PRÍPRAVA :

Zmiešame si suché suroviny (obe múky, cukor, kávu, sódu bicarbonu, soľ). V druhej mise roztlačíme vidličkou banány, pridáme vajíčko a vanilkový extrakt, premiešame, postupne za stáleho miešania pridáme maslo a jogurt. Miešame  zľahka ručne varechou, aby zmes zostala nadýchaná. Nakoniec vmiešame posekanú čokoládu (ja som použila čokoládové mini kúsky z horkej čokolády, asi 50 g), premiešame a rovnomerne navrstvíme do vymastenej a múkou vysypanej formy. Pečieme v rúre zohriatej na 180°C cca 25 - 35 minút (každá rúra pečie inak - treba kontrolovať špajľou). Hotový koláč som nechala takmer úplne vychladnúť vo forme a potom som ho opatrne vyklopila. 

Bola som prekvapená farbou hotového koláčika - neupečené cesto bolo bledé a pri pečení ho káva a čokoláda takto krásne zafarbili.

Dekorujeme podľa chuti - ja som koláč poliala čokoládou a dozdobila nepečenými kávovými zrnami, ktoré som mala hotové v mrazničke - iba som ich poprášila jedlým zlatým práškom a doplnila som orgovánovými kvietkami, ktoré sú jedlé (ale iba samotné kvietky - bez piestikov a stoniek, tie je potrebné odstrániť).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára