1. mája 2019

EGO CAPRESE ITALICA

alebo talianske caprese podľa mňa 😉 Počas posledných rokov som zistila, že chuťovo mi je okrem slovenskej kuchyne najbližšia práve talianska kuchyňa - všetky jedlá, ktoré som mala možnosť pripraviť a ochutnať boli lahodné, dobre stráviteľné a nenáročné na prípravu.

Dnes je voľný deň - u nás krásny slnečný, tak som sa rozhodla troška sa pohrať s klasikou talianskej gastronómie - s caprese. Recept asi pozná každý, ale pridávam inšpiráciu, že aj takéto úplne jednoduché jedlo sa dá naservírovať trocha inak.



Potrebujeme (množstvá podľa vlastného uváženia) :

mozarellu (najlepšia je di bufala, ale aj klasická je super)
čerstvé paradajky
čerstvú bazalku
kvalitný panenský olivový olej
soľ najlepšia morská hrubozrnná, ale nie je to podmienkou
čerstvo mleté korenie (čierne alebo farebné)
čerstvé bylinky (nemusí byť)
pár kvapiek balzamikovej redukcie (nemusí byť)




PRÍPRAVA :

Jednoduchšia ani nemôže byť - mozarellu aj paradajky (ja som mala dnes k dispozícii iba cherry paradajky, ale pokojne klasické, najlepšie z vlastnej záhradky) - pokrájame na plátky, rozložíme na tanier, doplníme čerstvou bazalkou a bylinkami (umytými a osušenými), ochutíme soľou, korením, pokvapkáme olivovým olejom a podávame - najlepšie s chrumkavou bagetkou alebo opečeným toastom. Ja som pridala pár kvapiek balzamikovej redukcie, ktorá do originál receptu nepatrí, ale ja mám rada trocha výraznejšie chute, tak som doplnila. Dobrú chuť. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára