20. mája 2019

Bryndzovo-oškvarková nátierka

Viem, zdanlivo nesúrodá kombinácia dvoch samostatne chuťovo výrazných surovín. V chladničke som mala pripravenú tradičnú oškvarkovú nátierku (mleté oškvarky, varené vajíčko, cibuľa, horčica, soľ, korenie), zvyšok bryndze zjemnenej trochou neochutenej smotanovej nátierky z iného receptu a v hlave otázku, ako tieto dve suroviny môžu chutiť spolu. 


A keďže ja vášnivo rada skúšam nové chute a kombinácie, a od myšlienky nikdy nemám ďaleko k činu, povedala som si, že idem do toho - aj keď s malou dušičkou, pretože priznám sa, túto kombináciu som si nevedela chuťovo predstaviť. Ale bála som sa zbytočne - výsledkom bola lahodná nátierka, ktorá chutila jemnučko po oškvarkoch a ešte jemnejšie po bryndzi. A musím povedať, že mi chutila hádam viac ako klasická oškvarková či bryndzová nátierka.

Potrebujeme :

klasickú oškvarkovú nátierku alebo samotné mleté oškvarky
bryndzu zjemnenú trochou neochutenej Lučiny
soľ
čierne korenie
šalotku alebo červenú cibuľu
čerstvý tymián (nemusí byť)

PRÍPRAVA :

Jednoducho všetko zmiešame - pomer bryndze a oškvarkovej nátierky som mala zhruba 1:1. V prípade potreby dochutíme soľou a korením (najlepšie je čerstvo mleté). Podávame s kolieskami šalotky alebo červenej cibule, ktoré príjemne nátierku osviežia. Ja som dekorovala lístkami ligurčeka, kvietkami sirôtok a materiny dúšky a čerstvým tymianom. Dobrú chuť. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára