13. mája 2019

Bavorská krémová polievka

Vonku je neskoro jesenné počasie napriek tomu, že je polovica mája. Som rada že nemusím von ani nos vystrčiť - fučák, dážď a zima, ani náš pes nechce ísť von. Tak som sa rozhodla na zahriatie tela aj duše pripraviť nejakú teplú polievočku - a voľba padla na krémovú, voňavú bavorskú zemiakovo-zeleninovú polievku, ktorá je ako stvorená na takéto chladné dni.



Na 4 porcie potrebujeme :

450 - 500 g zemiaky
1 veľká mrkva
1 petržlen
1/2 menší zeler
1/2 kaleráb alebo kvaka
1 veľká cibuľa
2 strúčiky cesnak
1 liter vývar (zeleninový alebo hydinový)
3 PL maslo
soľ
čerstvo mleté čierne korenie
drvená alebo mletá rasca
majoránka
bavorský pečeňový syr (u nás odporúčam kvalitnú sekanú, ja som použila domácu mäsovú sterilizovanú paštétu)

PRÍPRAVA :

Cibuľu a cesnak očistíme a pokrájame ndrobno. Zeleninu a zemiaky očistíme a pokrájame na menšie kúsky. Na masle orestujeme cibuľu a cesnak, pridáme zeleninu a zemiaky, pár minút opekáme, pridáme teplý vývar, soľ, korenie, rascu a prikryté varíme pokiaľ nie sú zelenina a zemiaky mäkké. Rozmixujeme, ochutíme majoránkou, v prípade potreby zriedime na želanú hustotu trochou vývaru alebo vody, prevaríme a podávame s kúskami pokrájaného bavorského pečeňového syra (je to niečo iné ako u nás známy pečeňový syr - skôr ako naša "sekaná") - ja som použila domácu sterilizovanú paštétu, alebo pokojne s kúskom opraženej slaniny či sušenej šunky. Dobrú chuť. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára