15. mája 2019

Bryndzová panna cotta

Bryndzu som si obľúbila iba pred pár rokmi. Používam ju najčastejšie do  pre ňu typických pokrmov - do bryndzových halušiek či na nátierku. Ale výborne funguje aj v krémovom risotte, s cestovinami či pohánkou. Tentoraz som sa nechala inšpirovať šéfkuchárom hotelovej kuchyne a vyskúšala som pripraviť panna cottu na slano - s bryndzou.



POTREBUJEME (na 2 väčšie alebo 3-4 menšie porcie) :

120 g bryndza
150 ml smotana (na šľahanie alebo varenie)
2 plátky želatína
soľ
korenie

na prílohu :

oškvarky
slanina alebo sušená šunka
toastový chlieb alebo bagetky

PRÍPRAVA :

Želatínu si namočíne do studenej vody. Smotanu zahrejeme po bod varu, stiahneme z tepla, pridáme bryndzu a za stáleho miešania rozpustíme - trvá to iba chvíľu. Ochutíme jemne soľou a korením, prípadne bylinkami, vložíme vyžmýkanú želatínu, rozmiešame, nalejeme do formičiek a necháme úplne stuhnúť. Moje formičky sú také väčšie (priemer 8 cm, výška 5 cm) - jedna formička vydá aj na dve menšie porcie.

Podávame s mletými oškvarkami a opraženou slaninou či sušenou šunkou a cesnakovým toastom. Aj kvapka medu sa hodí. Toto je taká hutnejšia "chlapská" verzia. 

Ja mám radšej kontrastnejšie chute - pre seba som robila s malinovým coulis (malinová omáčka) - rozvarené mrazené maliny s kvapkou vody, ja som pridala aj kvapku levanduľového sirupu a višňového džemu. K tomu čerstvé maliny, kúsok opečenej sušenej šunky, kvapka medu a nasucho opečený toastík - dobrota.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára