11. mája 2019

Matcha roláda s citrónovým krémom

Opäť je tu víkend a ja som rozmýšľala čo sladké pripraviť. Naši majú radi tvarohové koláče, tak som zvolila takúto sviežu roládu so zaujímavým dvojfarebným korpusom - klasická bledá piškóta kombinovaná s piškótou zafarbenou čajom "Matcha". Roládu som naplnila sviežim tvarohovým cítrónovým krémom.


Na menšiu roládu potrebujeme :

korpus

4 vajíčka (žĺtky a bielky zvlášť)
100 g krupicový cukor
0,5 dl olej
1 PL vanilkový extrakt
70 g hladká múka
1/2 PL prášok do pečiva
1 PL citrónová šťava
1 PL Matcha prášok
2 PL mlieko 

krém

300 g Mascarpone
1 kopcovitá PL práškový cukor
šťava a kôra z jedného citróna
150 ml smotana 33%



PRÍPRAVA :

Z bielkov, citrónovej šťavy určenej na korpus a 70 g cukru ušľaháme tuhý sneh. Žĺtka zmiešame so zvyšným cukrom, olejom, vanilkovým extraktom. Z Matcha prášku a mlieka vymiešame hladkú kašičku. 

K žĺtkom jemne vmiešame múku s práškom do pečiva a sneh. Zmes rozdelíme na dve časti - väčšiu a menšiu. Väčšiu časť necháme bielu - túto vylejeme na menší plech (veľkosť cca polovica z klasického pekáča) vyložený papierom na pečenie a rozotrieme. Do menšej časti vmiešame kašičku z Matcha prášku a mlieka a rozmiešame. Zelené cesto pomocou cukrárenského vrecka rovnomerne nanesieme na biele cesto a rúčkou varešky premišame - rovnými ťahmi po dĺžke. 

Menší pekáč vložíme do väčšieho, do ktorého nalejeme cca 3 dl studenej vody. Pečieme v rúre zohriatej na 130°C 30 minút. 

Po upečení vyberieme z rúry, menší pekáč vyberieme z väčšieho a necháme čiastočne vychladnúť. Stiahneme papier na pečenie, dáme čistý, zrolujeme a necháme vychladnúť.



Na krém vyšľaháme Mascarpone s cukrom, smotanou, šťavou a kôrou z citróna. Natrieme na korpus, zrolujeme a necháme v chladničke stuhnúť. Ja som urobila viac krému tak, som potrela aj vrch. Ozdobíme podľa chuti. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára