4. apríla 2019

Lahodná zelená "špargľovka"

Každý rok netrpezlivo čakám, kedy sa na trhu objaví prvá zelená špargľa, ktorú mám veľmi rada. Tentoraz som zo špargle okrem môjho obľúbeného krémového risotta pripravila aj krémovú zelenú špargľovú polievku. Spolu s krutónmi a naparenými špargľovými hlavičkami chutila výborne.




Na 3-4 porcie potrebujeme :

400 g zelená špargľa
1 ks väčšia mrkva
1 PL ghee alebo klasické maslo
1 cibuľa
1 strúčik cesnak
pár listov čerstvej bazalky
zeleninový vývar alebo voda (cca 1 - 1,2 litra)
soľ
čerstvo mleté čierne korenie

PRÍPRAVA :

Špargľu umyjeme, odkrojíme spodné tuhé časti (cca 3-4 cm) aj hlavičky (tie využijeme na ozdobu alebo ako chutný snack), pokrájame na kúsky, rovnako očistíme a pokrájame mrkvu aj cibuľu.
Na roztopenom ghee alebo masle orestujeme nadrobno pokrájanú cibuľu, pridáme pokrájanú špargľu a mrkvu, premiešame, po chvíľke pridáme posekaný strúčik cesnaku, minútku opekáme, pridáme umyté bazalkové listy, zalejeme vývarom alebo vodou, ochutíme soľou aj korením a varíme pokiaľ nie je špargľa aj mrkva uvarená do mäkka (mrkvu odporúčam pokrájať na čo najmenšie kúsky, aby sa nemusela príliš dlho variť, je tvrdšia ako špargľa, takže jej trvá podstatne dlhšie uvariť sa do mäkka). Kto chce stejšiu polievku môže pridať k zelenine aj 1-2 očistené a pokrájané zemiaky. Keď je všetka zelenina mäkká, polievku rozmixujeme, v prípade potreby dochutíme a podávame. Ja som varila bez zemiakov, tak som podávala z krutónmi z bieleho aj celozrnného chleba a špargľovými hlavičkami, ktoré som 1-2 minúty varila v polievke (ešte pred rozmixovaním) a následne som ich prudko schladila, aby si zachovali sviežu farbu.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára