6. apríla 2019

Jarné lievance

Viem, poviete si prečo zasa zelené jedlo ??? 😂😋😍 Ale k jarnému obdobiu mi nejako tá zelená farba na tanieri pasuje. Asi mám už dosť toho bezfarebného zimného obdobia - ja aby som v zdraví (najmä tom duševnom) prežila zimu, tak sa už na jej začiatku teším na príchod jari - zelenú trávičku posiatu prvými jarnými kvietkami (fialkami, sedmokráskami či púpavami), a aj na čvirikanie vtáctva. A mimochodom - farebná kombinácia biela-zelená-červená (oranžová) v rámci food stylingu mi príde mimoriadne sexy. Hovorí sa že modrá je dobrá ... pre mňa je to zelená, najmä na tanieri, ani sama neviem prečo - možno preto, že na mňa pôsobí tak nejako sviežo a optimisticky 💚💚💚. Ale dosť bolo obkecávania - vráťme sa k vareniu.



Na cca 12 menších kusov (priemer cca 8-9 cm) potrebujeme :

2,5 dl teplá voda
1 čl krupicový cukor
1/2 ČL soľ
1/2 ČL prášok do pečiva
120 g hladká múka
1/2 ČL sušené droždie
čerstvo mleté čierne korenie
cca 4-5 hrstí posekaných zelených listov (špenát, petržlenová vňať, kôpor,  medvedí cesnak, ...)
1/2 ČL olej
panvica s nepriľnavým povrchom

PRÍPRAVA :

Zmiešame vodu, cukor a sušené droždie a necháme pár minút postáť. Prelejeme do mixéra, pridáme zelené listy, zmixujeme do hladka. Nakoniec pridáme múku zmiešanú s práškom do pečiva, soľ, korenie, premixujeme, necháme cca 8-10 minút postáť a na rozohriatej panvici jemnučko potretej olejom (tu vám veľkú službu urobí kvalitná panvica s nepriľnavým povrchom, ktorú stačí ozaj iba jemne potrieť mašlovačkou) robíme tenšie lievance. Nedávame hrubú vrstvu, pretože lievance sa pečú iba zospodu - neotáčajú sa, aby sa zachovala zvrchu pekná zelená farba - pečú sa na miernom teple pokiaľ nie je horná vrstva hotová - stuhnutá (nelepí sa). 

Ja robím lievance najradšej na panvici určenej na tento účel, ktorá sa mi osvedčila najmä preto, že lievance majú takú akurátnu veľkosť a sú všetky pekné rovnaké a okrúhle, bez nepravidelných okrajov.

Podávame s prílohou podľa chuti, ja som servírovala s kozím syrom, divokým údeným lososom a bylinkami. Dobrú chuť. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára