23. apríla 2019

Asparagi alla Bismarck

Milujem zelenú špargľu a celú zimu čakám, kedy ju uvidím na pultoch predajní. Tak tomu bolo aj tento rok - a keď som ju konečne kúpila, rozmýšľala som nad novým receptom na je prípravu. Polievku aj risotto som už robila, aj špargľu v obalenú v slanine či sušenej šunke - všetko výborné a chutné recepty, ale moja posadnutosť skúšaním nových receptov sa znovu ozvala a nedala sa odbiť. Tak som nakukla na web a natrafila som na tento úžasný recept, ktorý ma najskôr zaujal svojim názvom a potom tým, že nebol náročný na suroviny a prípravu - teda základná verzia (foto na konci príspevku). Ale po zistení, že tento pokrm je chuťovo skvelý, som sa následne po pár dňoch odhodlala aj na o čosi sofistikovanejší styling.


Na 3 porcie potrebujeme :

500 g zelená špargľa
3 PL ghee alebo masla
3 vajíčka
50 g strúhaný parmezán
soľ
korenie

PRÍPRAVA :

Do dostatočne veľkého hrnca dáme zovrieť osolenú vodu. Špargľu opláchneme, odrežeme tuhé konce (asi 3-4 cm) a vložíme do vriacej vody. Varíme cca 3 minúty - špargľa musí zostať chrumkavá. Vyberieme z vody a sprudka schladíme. Pokiaľ sa varí špargľa, rozpustíme maslo alebo ghee, nastrúhame parmezán a pripravíme si vajíčka - buď na spôsob volského oka alebo ako stratené vajíčka.
Schladenú a osušenú špargľu rozdelíme na 4 taniere, na vrch každej porcie položíme vajíčko, polejeme maslom, ochutíme soľou a korením a posypeme strúhaným parmezánom. Podávame teplé.
Niečo navyše :

Ak sa rozhodnete pripraviť sofistikovanejšiu verziu - parmezánový kruh a stratené vajíčko - potom na kruh struhaný syr rozvrstvite na papier na pečenie do tvaru obdĺžnika a pečte v rúre zohriatej na 170-180°C cca 4-5 minút. Nechajte čiastočne vychladnúť, zoberte z papiera na pečenie a omotajte okolo vhodnej nádoby (ja som použila menší pohár) a necháme vychladnúť.

Stratené vajíčko som robila tak, že som dala zovrieť vodu, do šálky som naliala asi 1 dl octu, doň som vklepla vajíčko. Keď voda zovrela, lyžicou som v nej urobila vír a do stredu som opatrne vyliala ocot aj s vajíčkom. Okolo vajíčka som lyžicou znovu opatrne zvírila vodu  Varila som asi 1,5 - 2 minúty. Vajíčko som opatrne sitkom vybrala von a nechala odkvapkať.

... a trocha iné servírovanie


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára