4. decembra 2022

Mandľové koláčiky s pomarančovým džemom

Priznám sa, že linecké koláčiky nepatria tak úplne k mojim favoritom. Jeden - dva kúsky cez sviatky zjem, ale nemusím ich mať. Ale veľmi ma baví kúšať nové druhy týchto koláčikov. Už som robila kokosové aj čiastočne mandľové a kakaové, ale čisto z mandľovej múky a bez vajíčka, teda bezlepkovú verziu som ešte neskúšala.
 
 
Ale výsledok sa mi páči - koláčiky sú po upečení a vychladnutí krehké a chrumkavé, uvidím aké budú po odležaní.
 
 
POTREBUJEME (na cca 25 menších kusov) :
 
250 g mandľová múka
125 g maslo 
80 g práškový cukor alebo xylitol
pár kvapiek marcipánovej alebo mandľovej arómy
4-5 PL džem na plnenie 
práškový cukor na posypanie
 
PRÍPRAVA :
 
Mandľovú múku, maslo, cukor a arómu zmiesime na kompaktné cesto, zabalíme do potravinárskej fólie alebo do mikroténového vrecka a dáme do chladničky odležať na 1-2 hodiny. Následne rozvaľkáme na hrúbku 3 mm, vykrajujeme ľubovoľné tvary, ktoré dávame na plech vyložený papierom na pečenie a pečieme v rúre vyhriatej na 180°C cca 7-8 minút.
 
Po vychladnutí naplníme ľubovoľným džemom - ja som tentoraz použila pomarančový a poprášime cukrom. Skladujeme v uzavretej dóze. Mandľové koláčiky sú oveľa krehkejšie ako klasické linecké pečivo, takže odporúčam robiť až tesne pred podávaním a neskladovať dlho, pretože korpusy od džemu dosť navlhnú a skrehnú.
 



 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára