8. decembra 2022

Voňavé perníkové venčeky

Klasické medovníčky už dlhšie nepečiem - ani vlastne neviem prečo. Možno preto, že vášnivo rada skúšam nové recepty. K vianočným sviatkom však medové pečivo tak akosi patrí, preto sa snažím vždy (no dobre, takmer vždy) nájsť inú alternatívu k medovníčkom. Tento rok ma oslovili v jednom staršom čísle časopisu Dobré jedlo práve tieto koláčiky.


 
Sú krásne voňavé, po upečení príjemne vláčne, neskôr trochu stvrdnú, takže budú potrebovať čas na odležanie v dóze (napríklad s jabĺčkom alebo s krajcom chleba, ktorý vymieňame) ako niektoré druhy medovníčkov. Alebo si ich budete vychutnávať práve také chrumkavé - k teplému času sa chrumkajú naozaj príjemne.
 
POTREBUJEME (na 40 kusov priemeru 5,5 cm) :
 
cesto
 
300 g hladká múka
60 g práškový cukor 
100 g med (tekutý)
1 ČL prášok do pečiva
60 g maslo
1-2 ČL korenie Jablkový závin alebo perníkové korenie
1 celé vajíčko
 
na potretie a posypanie 
 
1 malé vajíčko alebo bielok
hnedý cukor alebo klasický kryštálový cukor
trocha korenia Jablkový závin alebo perníkového korenia
 
 
PRÍPRAVA :
 
Zo surovín na cesto (múka, práškový cukor, med, maslo, voňavé korenie, prášok do pečiva a 1 celé vajíčko) urobíme cesto, zabalíme do potravinárskej fólie alebo mikroténového vrecka a necháme v chladničke odležať 24 hodín. Následne necháme cesto trocha povoliť pri izbovej teplote, rozvaľkáme na hrúbku cca 3 mm (tenšie nie, budú príliš suché), vykrojíme koláčiky, uložíme na plech vystlaný papierom na pečenie, potrieme bielkom alebo vajíčkom (mne zostal bielok z iného pečenia, tak som použila ten), posypeme cukrom (použila som hnedý nerafinovaný, ktorý má trocha inú chuť ako klasický biely cukor) a štipkou voňavého korenia.  


Pečieme pri teplote 160°C cca 10-15 minút. Ja som si zle pozrela recept a piekla som až 17 minút, ale je to veľa, takže max. tých 15 minút odporúčam. 
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára