14. decembra 2022

Pohárikové zemiaky

Tento veľmi jednoduchý a chutný recept mám od kamarátky Lenky. Recept ma najskôr zaujal svojim názvom - priznám sa, že som si pod týmto názvom predstavovala niečo úplne iné.
 
Je to jednoduché a pomerne rýchle jedlo (ak nerátam čas potrebný na varenie zemiakov), variabilné v závislosti od použitých surovín. Dá sa pohrať s chuťou v závislosti od použitého druhu syra, ale v každom prípade by mal syr mať výraznejšiu chuť (Niva, Feta, Ementál, Parmezán, ...). Alebo použiť namiesto sušenej šunky napríklad slaninu, údené mäso, klobásu, ... možností je veľa.


POTREBUJEME :

stredne veľké zemiaky, najlepšie nové
sušená šunka alebo prerastená mäsitá slanina
bryndza, alebo chuťovo výrazný syr - napr. Niva
maslo
soľ
obľúbená zmes korenia
čerstvé bylinky podľa chuti (napr. pažítka, rozmarín, tymián, oregano)

PRÍPRAVA :

Zemiaky umyjeme (nešúpeme), vložíme do hrnca, zalejeme vodou a uvaríme do mäkka - ale nerozvaríme, musia držať tvar. Uvarené zemiaky scedíme, poukladáme na plech vyložený papierom na pečenie, zoberieme hrubší pohár (z hrubšieho skla) a každý zemiak ním rozpučíme na placku. 
 
Zemiaky môžeme pripravovať dvomi spôsobmi :
 
Zemiaky ochutíme, soľou, obľúbeným korením (nemusí byť, ale dodá chuť, ja som použila zmes Grécke bylinky), na každý zemiak položíme plátok masla a v rúre vyhriatej na 200°C zapekáme asi 30 minút. Na horúce upečené zemiaky rozdrobíme syr, pridáme opečenú slaninu či iné mäsko a čerstvé bylinky.

Alebo zemiaky osolíme, ochutíme obľúbeným korením, na každý zemiak položíme plátok masla, plátok slaniny a bryndzu alebo iný syr a v rúre vyhriatej na 200°C zapekáme asi 30 minút. 
 
Ja som tentoraz piekla zemiaky spolu so slaninou, syrom (pôvodne mala byť bryndza, ale stav bryndze spôsobil, že nakoniec boli zemiaky s  Nivou) aj s bylinkami (použila som rozmarín) naraz.

Zemiaky boli výborné a rýchlo sa po nich zaprášilo. Opäť dôkaz, že jednoduché jedlo môže skvelo chutiť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára