8. decembra 2022

Makové srdiečka so slivkovo-rumovým lekvárom

 U nás mak veľmi nemáme radi, ale tento rok mi suseda - veľmi milá pani, venovala za vrecko ich doma dopestovaného maku, tak sa ho snažím nejako využiť. Už v minulosti som zistila, že keď mak použijem do cesta, tak nám to tak veľmi nevadí. Už v minulosti som chcela vyskúšať linecké pečivo s makom, ale jeho čas prišiel až tento rok. A keďže ja klasické linecké pečivo až tak nemusím a hľadám vždy iné jeho varianty, recept mi celkom prišiel vhod.



POTREBUJEME (na cca 20 - 25 kusov podľa veľkosti) :
 
cesto

220 g hladká múka
70 g mletý mak
60 g práškový cukor
150 g maslo
1 žĺtok
 
poleva
 
100 g práškový cukor
1 PL vriaca voda
1 PL citrónová šťava
 
iné
 
slivkový lekvár
rum alebo rumová aróma podľa chuti 

 
PRÍPRAVA :

Príprava je klasická - zo surovín určených na cesto urobíme cesto, zabalíme do potravinárskej fólie alebo do mikroténového vrecka a necháme v chladničke odležať pár hodín. Potom cesto necháme trošičku povoliť pri izbovej teplote, rozvaľkáme na hrúbku cca 3 mm, vykrajujeme srdiečka (alebo iné ľubovoľné tvary), uložíme na plech vystlaný papierom na pečenie a pečieme v rúre vyhriatej na 160°C cca 10 - 12 minút. Vychladnuté zlepíme lekvárom a ozdobíme citrónovou polevou, prípadne iba pocukrujeme.

Mne sa k makovým korpusom hodil najviac slivkový lekvár, ktorý som dochutila rumom (môžete nahradiť aj rumovou arómou), a bola to veru dobrá voľba. Použila som svoj domáci pečený slivkový lekvár (recept môžete nájsť pod menovkou "džemovanie") a spolu to ladí perfektne.

Po zlepení som koláčiky zdobila citrónovou polevou. Práškový cukor som osiala cez sitko, pridala som horúcu vodu a citrónovú šťavu a rozmiešala vidličkou úplne na hladko. Poleva nemôže byť ani príliš hustá (bude sa zle nanášať), ani príliš tekutá (nebude dobre kryť a bude stekať) - hustotu doladíme buď pridaním cukru alebo šťavy či horúcej vody. Polevu som nanášala plochým štetcom, išlo to celkom dobre. Dozdobila som sušenými malinami, makom a troškou jedlého zlatého prášku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára