13. decembra 2022

Levanduľovo - pistáciové sušienky

Levanduľové koláčiky pečiem prvý krát - nejako ma to doteraz nenapadlo, aj keď vôňu levandule mám celkom rada. Robila som dve verzie - čisto levanduľové, ktoré sú určené pre kamarátku z ciest, ktorá miluje všetko levanduľové a potom levanduľovo - pistáciové, pre nás. 
 
Rozdiel je iba v ceste - vo vzhľade je minimálny, najmä po nanesení polevy, pretože oboje som zdobila rovnakým posypom, takže je iba na vás, či urobíte čisto levanduľové alebo do cesta doplníte aj pistácie (pri pistáciových som ubrala z múky a namiesto nej som pridala pistácie), alebo urobíte iba pistáciové, prípadne doplníte inú príchuť podľa vlastnej chuti - recept je variabilný.

 
Samotné keksíky sa mi zdali k sviatkom príliš fádne, tak som ich doplnila o bielkovú polevu, ktorú som zdobila kvetmi levandule a sekanými pistáciami.
 
POTREBUJEME (na cca 45 - 50 kusov) :
 
cesto
 
200 g hladká múka (špaldová alebo klasická pšeničná)
50 g mleté pistácie (nesolené)
120 g maslo (čiastočne zmäknuté)
60 g trstinový cukor
1 menšie vajíčko (alebo iba žĺtok ak robíte z polovičnej dávky)
1-2 ČL sušenej levandule určenej na potravinárske účely
1-2 PL drvených pistácií
štipka soli

poleva 

1 bielok (cca 30 g)
150 g práškový cukor
trocha citrónovej šťavy (na zriedenie)

na zdobenie

sušené kvety levandule určenej na potravinárske účely
drvené pistácie
 
 
PRÍPRAVA :
 
Na cesto jednoducho zmiesime všetky suroviny, dobre prepracujeme, aby bolo cesto kompaktné, zabalíme do potravinárskej fólie alebo mikroténového vrecka a dáme do chladničky cesto odležať na 1-2 hodiny.

Po odležaní necháme cesto povoliť pri izbovej teplote a následne rozgúľame na pomúčenej doske alebo inej vhodnej podložke na hrúbku cca 3 mm, vykrajujeme ľubovoľné tvary, ukladáme na plech vyložený papierom na pečenie. Pečieme pri teplote 180°C cca 10 - 12 minút - keď začnú zlatnúť okraje, koláčiky vyberieme z rúry von a necháme na pekáči úplne vychladnúť.

Na polevu zmiešame osiaty práškový cukor s bielkom - hmota musí byť úplne hladká a taká polotuhá - ani riedka (bude stekať) ani príliš hustá (zle by sa nanášala). Ak vám poleva zhustne počas nanášania - ja ju riedim pár kvapkami citrónovej šťavy. Polevou zdobíme vychladnuté koláčiky a hneď po nanesení polevy posýpame drvenými kvetmi levandule, drvenými pistáciami a necháme stuhnúť pri izbovej teplote. Ja polevu nanášam plochým štetcom, ktorý mám vyhradený iba na túto činnosť. 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára