30. augusta 2020

Nepečený perníkovo - banánový koláč ala cheesecake

Zasa jeden prudko pracovný víkend, málo času a chuť na sladkú maškrtu. Tak som zimprovizovala tento rýchly, jednoduchý nepečený dezert. Vedela som, že to bude niečo z banánov, pretože tie dva posledné bolo treba rýchlo minúť. A keďže sa snažím redukovať sladkosti, vymyslela som si tento ala cheesecake koláčik v nepečenej verzii, ktorý ja veľmi nemusím, ale naši doma naopak áno. 

Sušienky som zabudla kúpiť, tak som využila usušený perník, ktorý mi dávnejšie zvýšil z iného pečenia (vysušená vydutá časť tortového perníkového korpusu). Celkom mi to k chuti banánov ladilo a celé som to nakoniec doplnila jednoduchým zdobením mletou škoricou - keď už voňavé, tak poriadne 😄. Nakoniec z toho vznikol voňavý, chutný koláčik.


POTREBUJEME (na formu s priemerom 22-24 cm) :

korpus :

200 g rozmixovaný usušený perník
80 g rozpustené maslo

krémová vrstva :

500 g Mascarpone
140 g biely neochutený jogurt alebo kyslá smotana
1 PL práškový cukor
2-3 zrelé banány
8 plátkov želatína
voda na napučanie želatíny

zdobenie :  mletá škorica alebo kakao
 

PRÍPRAVA :

Rozmixovaný perník (alebo sušienky + perníkové korenie) zmiešame z rozpusteným maslom a zmes utlačíme na dno tortovej formy. Mastiť ani vystielať netreba. Formu dáme do chladničky aby nám základ stuhol.

Na krémovú vrstvu zmixujeme Mascarpone, jogurt, cukor a banány. Túto zmes stužíme želatínou pripravenou podľa návodu (necháme napučať asi 10 minút, vyžmýkame, zahrejeme ale nevaríme, pridáme 1-2 PL krému, zmiešame a celú zmes vmiešame do zvyšného krému).

Krém vylejeme na stuhnutý základ, urovnáme a dáme do chladničky stuhnúť na cca 2-3 hodiny. Ozdobíme podľa chuti - ja som použila mletú škoricu, ktorú som sitkom osiala cez šablónu.

Rýchly, jednoduchý, celkom svieži a lahodný koláčik.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára