23. augusta 2020

Jablkovo - škoricový koláč

Podobný koláč tu už mám - tentoraz je trocha iné zloženie korpusu a jablková vrstva je v inej podobe. Chuť je rovnako lahodná a osviežujúca.

POTREBUJEME (na formu s priemerom 24 cm) :

cesto

3 vajíčka (žĺtky a bielky zvlášť)
3 PL krupicový cukor
3 PL horúca voda
1/2 prášok do pečiva
2 PL hladká múka
1 PL polohrubá múka
1-2 PL olej

na krém

125 g Mascarpone
1 kopcovitá PL Lučina
1 kopcovitá PL práškový cukor
mletá Bourbon vanilka (alebo vanilkový extrakt či vanilkový cukor)

na jablkovú zmes

5 malých jabĺk
1/2 dl voda
1 PL voňavé korenie
5 plátkov želatíny
400 ml vody
1-2 ČL mletá škorica 

PRÍPRAVA :

Na cesto vymiešame do peny žĺtky s cukrom, pridáme horúcu vodu, olej, múku zmiešanú s práškom do pečiva a nakoniec sneh z bielkov. Cesto rovnomerne rozotrieme do tortovej formy, ktorej dno vyložíme papierom na pečenie. Pečieme v rúre zohriatej na 180°C asi 10-11 minút. Korpus necháme vychladnúť vo forme, opatrne obrežeme okraje, vyberieme a odstránime papier.

Na krém zmiešame všetky suroviny a natrieme na korpus - dáme do chladničky zatuhnúť. Výborný bude aj s jemne osladenou šľahačkou spevnenou stužovačom,  alebo s jemným vanilkovým krémom.

Jablká očistíme a pokrájame na mesiačiky. Dáme do hrnca, pridáme vodu, voňavé korenie, ktoré dodá tú správnu vôňu. Podusíme asi 5-7 minút - jablká by si mali zachovať konzistenciu, iba by mali jemne zmäknúť. Jablká necháme vychladnúť. Vychladnuté rozložíme na krém a zalejeme škoricovou želatínou.

Želatínu pripravíme podľa návodu - plátky zalejeme vodou, necháme napučať 10 minút, pridáme škoricu, premiešame, zahrejeme pokiaľ sa želatína úplne nerozpustí - ale nevaríme (nesmie vrieť). Odstavíme a necháme vychladnúť.  

Vlažnou želatínou zalejeme jablká - ja som najskôr dala iba tenkú vrstvu a až po jej zatuhnutí som naliala zvyšok a nechala som v chladničke stuhnúť. Ozdobíme podľa vlastnej fantázie a podávame. Ja som použila na ozdobu marcipánové srdiečka (potrebovala som minúť zvyšok marcipánu), ale nebol to príliš dobrý nápad, pretože marcipán sa na želatíne rozpúšťal.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára