23. augusta 2020

Mäsové špízy so slivkami

Výborné napríklad na rýchlu večeru. Presne môj obľúbený typ jedla - rýchle, chutné, zdravšie. Inšpiráciu na tento recept som našla v knihe Marcela Ihnačáka. Skúšala som aj originál verziu s bravčovou panenkou a neskôr som z posledných sliviek ešte vyskúšala verziu s kuracími stehienkami. Obe verzie boli super, takže je iba na vás, ktorej dáte prednosť.
   ... s bravčovou panenkou

POTREBUJEME (množstvo podľa potreby a chuti) :

kovové ihly alebo drevené špajdle
bravčovú panenku alebo kuracie stehná bez kosti a kože
prerastenú slaninu
cibuľu (bielu alebo červenú)
slivky
soľ
čerstvo mleté korenie (čierne alebo farebné)
olivový olej

PRÍPRAVA :

Mäso umyjeme, osušíme, očistíme od blán a nežiadúcich častí a pokrájame na kúsky cca 2,5 x 2,5 cm. Ochutíme soľou, korením, pokvapkáme olejom, premiešame a necháme odležať pokiaľ si pripravíme zvyšné suroviny.

Keď máme všetko pripravené na ihly alebo špajdle napichujeme na striedačku mäso, slaninu, cibuľu a slivky (ak použijete špajdle treba ich vopred namočiť na pol hodinku do studenej vody). Ja som špíziky ešte nakoniec jemne posolila a okorenila, pretože pri manilulácii s mäsom sa časť pochutím zotrela. 


Vložíme na gril - ja som použila funkciu gril v rúre, najvyšší stupeň. Piekla som asi 15  minút, pritom som špízy v polovici pečenia otočila. Ak budete pripravovať v rúre, je potrebné dať na spodok pod špízy alobal, pretože mäsko púšťa šťavu počas pečenia.


Podávame s prílohou podľa chuti - ja som robila ako rýchlu večeru iba s nasucho opečeným celozrnným toastom.

... s kuracím stehnom


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára