19. augusta 2020

Jednoduchá ovocná torta s čokoládovým krémom

Posledný víkend boli u nás hody. Tento rok som sa rozhodla upiecť jednoduchší záskusok a nakoniec zvíťazila táto ovocná verzia v dvoch príchutiach - s banánom a s jahodami. Teda jahodová verzia vznikla tak akosi náhodou - pôvodne som chcela urobiť také mini tortičky s jahodami, ale nakoniec som nestíhala, tak som urobila malú 18 cm tortičku.

POTREBUJEME (na formu s priemerom 24 cm) :

KORPUS :

3 vajíčka (žĺtky a bielky osobitne)
2 PL hladká múka
1 PL polohrubá múka
1 PL olej
2 PL horúca voda
1 ČL prášok do pečiva
štipka soli

KRÉM :

3 celé vajíčka
150 g kryštáľový cukor
1 PL kakao
200 g maslo izbovej teploty

POLEVA :

100 g smotana na šľahanie
100 g horká čokoláda

PRÍPRAVA :

Na korpus vyšľaháme žĺtky s cukrom, pridáme olej, múku zmiešanú s práškom do pečiva, vodu a nakoniec jemne vmiešame sneh pripravený z bielkov a štipky soli. Cesto vylejeme do tortovej formy, ktorej dno som vyložila papierom na pečenie (boky netreba potierať olejom či maslom). Piekla som v rúre zohriatej na 180°C cca 11 minút. Upečený korpus som nechala vychladnúť vo forme, následne som boky obrezala nožom, korpus som vybrala a papier na pečenie som odstránila. Spodok korpusu som dala navrch.

Pokiaľ sa piekol a chladol korpus pripravila som krém. Nad parou som v porcelánovej mise šľahala celé vyjaíčka s cukrom a kakaom, pokiaľ zmes nezhustla. Trvalo mi to asi 30 minút. Zmes som odstavila a nechala som ju vychladnúť. Takmer úplne vychladnutú zmes som premiestnila do misy kuchynského robota a postupne som do nej zašľahávala maslo izbovej teploty.

Na korpus som rozložila ovocie - banány som po dĺžke prerezala na polovicu, jahody tiež na polovice. Na ovocie som natrela krém a tortu som dala na noc stuhnúť do chladničky (alebo aspoň na niekoľko hodín). 

Druhý deň som pripravila ganache tak, že smotanu som zahriala až po bod varu a horúcou smotanou som zaliala polámanú čokoládu. Nechala som postáť asi 2 minúty a rozmiešala som na hladkú polevu, ktorou som potrela koláč a dala som zatuhnúť do chladničky.

Tortičky nie sú žiadne extra umelecké diela, ale chuťovo boli skvelé. Malá jahodová sa zjedla na posedenie a väčšia banánová padla za obeť druhý deň. Mala som čo robiť, aby som ich nespucovala sama, také boli dobré.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára