14. júna 2020

Voňavý jahodový džemík s rebarborou, pomarančom a Grenadínou

Konečne pred pár dňami dozreli v záhradke voňavé jahody, tak prišla rada aj na džemík - toho roku zrejme jediný, pretože marhule aj mirabelky skosil jarný mráz.


Ja veľmi "nedžemujem", pretože džemíky používame skôr symbolicky, väčšinou na pečenie, ale každý rok zopár pohárikov urobím. Niečo minieme, niečo darujem a tak. Nemám žiadny overený recept, džemíky pripravujem skôr intuitívne, podľa chuti a stavu domácich zásob. Čisto jahodový džem nerobím, vždy dodám nejakú vedľajšiu ingredienciu. 


Minulý rok som robila jahodový v kombinácii s malinami a cviklovým sirupom a musím povedať, že bol výborný - tento rok som zvolila kombináciu s rebarborou, pomarančovou šťavou a Grenadínou (nealkoholický sirup do miešaných nápojov, ktorý úžasne vonia a chutí).  

Potrebujeme (na 5 pohárikov na fotografii) :

2 kg jahody
500 g krupicový alebo kryštáľový cukor
šťava 1 pomaranča
1 dl Grenadína
3 stonky rebarbory

alebo 

2 kg jahody
500 g krupicový alebo kryštáľový cukor
200 g mrazené maliny
1 - 2 dl cviklový sirup (ja som dostala od kamarátky)
pomarančová šťava (voliteľné)

PRÍPRAVA :

Jahody umyjeme, očistíme, väčšie plody prekrojíme na menšie kúsky, zasypeme cukrom a necháme cez noc odležať v chlade. Niekedy tento krok vynechám a jahody priamo zasypem cukrom a hneď varím. Rebarboru ošúpeme a pokrájame na malé kúsky. Pomaranč odšťavíme.

Ja som si množstvo rozdelila do dvoch hrncov, k jahodám s cukrom som rozdelila pokájanú rebarboru a varila som do zmäknutia. Potom som jemne premixovala ponorným mixérom - ja som nechala aj kúsky, máme to tak radi. Následne som varila na požadovanú hustotu - tesne pred koncom som pridala pomarančovú šťavu a Grenadínu (môže byť aj iný kvalitný sirup - jahodový alebo malinový). Prevarila som a plnila do pohárikov vypláchnutých vriacou vodou a osušených, hrdlo fliaš vždy pretieram vysokopercentným alkoholom, aj viečka. Uzavriem, prevrátim na cca hodinku a nechám vychladnúť.

Pri variante s malinami a cviklovým sirupom je postup rovnaký - ja maliny rozvarím a prepasírujem, komu nevadia zrniečka nemusí. Cviklový sirup a pomarančovú šťavu som pridala až pred koncom. Plnenie rovnaké.

Jahodový džem je výborný napríklad k anglickému čajovému pečivku - to je moja najobľúbenejšia kombinácia. Receptík na pečivko nájdete TU.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára