17. júna 2020

Jahodové tartaletky

A pre inšpiráciu pridám ešte jeden jahodový recept. Priznám sa, s vizuálnym prevedením nie som vôbec spokojná - ako sa hovorí "práce kvapná, málo platná" - ponáhľala som sa a je to vidieť. Sľubujem, že urobím reparát a pridám krajšiu fotografiu - ale chuť bola výborná.


Na 7 - 9 kúskov (formička s priemerom 55 mm) potrebujeme :

cesto

90 g celozrnná špaldová múka hladká
1 žĺtok
štipka soli
1 PL práškový cukor
75 g maslo (rozpustené a vychladnuté)
20 g kakao

plnka

100 - 130 g jahody (čerstvé prípadne mrazené)
1 - 2 PL krupicový cukor
0,5 dl voda
1 PL (zarovnaná) škrob
šťava z 1/4 citróna

jahodová ganache

cca 70 - 80 g jahody (rozmixované na hladké pyré)
210 -240 g biela čokoláda
červená potravinárska farba (nemusí byť) 


PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme cesto, pretože si potrebuje nejakú chvíľku odpočinúť v chlade. Jednoducho zmiešame všetky suroviny na kompaktnú hmotu, premiesime, vložíme do mikroténového vrecka alebo uzatvárateľnej nádoby a necháme v chladničke asi 3/4 hodinku odpočinúť.

Kým cesto oddychuje, pripravíme si náplň - jahody pokrájame na menšie kúsky, spolu s cukrom, vodou a citrónovou šťavou dáme do hrnca, privedieme k varu, povaríme pokiaľ jahody nezmäknú, pridáme škrob rozrobený v troške vody, premiešame, dve minútky prevaríme, odstavíme a necháme vychladnúť (ak treba, pomôžeme si studeným kúpeľom). Ak nechcete použiť škrob, jednoducho dlhšie varíme na požadovanú hustotu.

Cesto vyberieme z chladničky a rovnomerne rozdelíme do formičiek - formičky netreba ničím mastiť a sypať, maslo v ceste zaručí aby sa cesto neprilepilo. Popicháme vidličkou aby sa cesto nenafúklo alebo zaťažíme napríklad fazuľou pod ktorú dáme vždy kúsok papiera na pečenie, formičky uložíme na pekáč a v rúre zohriatej na 180°C pečieme 12 minút (ak pečiete zaťažené záťaž po 10 minútach pečenia vyberieme a dopečieme ešte cca 3-4 minúty). Vyberieme von a necháme vo formičkách úplne vychladnúť.

Pokiaľ cesto chladne, pripravíme si ganache - jahodové pyré zahrejeme až po bod varu a horúcim pyré zalejeme na kúsky posekanú bileu čokoládu. Necháme 1-2 minútky postáť a metličkou rozmiešame do hladka. Ja som pridala aj kvapku potravinárskej farby, aby som dosiahla sýtejšiu farbu, ale nie je to podmienkou.


Vychladnuté košíčky opatrne vyklopíme z formičiek, na spodok dáme vychladnuté jahody a zalejeme jahodovou ganache. V uzavretej nádobe som nechala v chladničke stuhnúť (moje neboli ešte úplne stuhnuté, pretože išli preč a musela som ich dozdobiť) a ozdobíme podľa chuti a vkusu. Skladujeme v chlade. 


2 komentáre:

  1. vynikajúúúce, robila som z dvojitej dávky...

    OdpovedaťOdstrániť