13. júna 2020

Crostini estivi (letné hrianky)

Pred pár rokmi som prvý krát ochutnala kombináciu chuťovo výrazného syra a čerstvého ovocia - myslím, že to boli moje milované toasty s figami - a ako sa hovorí "bolo vymaľované". Jednoducho som si túto kombináciu zamilovala a odvtedy som crostini robila v rôznych kombináciách. Dnes som zvolila takú sezónnu letnú variantu s voňavými jahôdkami ... a veruže to bolo dobrota.
  

Potrebujeme (množstvo každý podľa seba) :

chlieb alebo pečivo na hrianky
čerstvý syr - odporúčam kozí (používam Lučina kozia - je jemný a lahodný)
ovocie podľa chuti (jablko, pomaranč alebo mandarínku, jahody, hrozno, ...)
soľ
čerstvo mleté korenie
čerstvé bylinky (u mňa jednoznačne vedie tymián)
med
slaný syr (voliteľné)

PRÍPRAVA : 

Nasucho opečieme chlebík alebo pečivo (ja som mala domáci kváskový chlebík, ale pokojne akýkoľvek iný) a necháme vychladnúť. Ovocie očistíme (jablko, pomaranč, mandaríka) a pokrájame na drobno (veľké kusy dobre nedržia). Vychladnuté hrianky (crostini) potrieme čerstvým krémovým syrom (ja skoro výhradne používam Lučinu - buď klasickú alebo koziu, obe sú výborné), posypeme pokrájaným ovocím, ochutíme soľou a korením, pokvapkáme medom, môžeme posypať slaným syrom - ja som dnes zabuda, pretože som bola veľmi hladná a ponáhľala som sa, dozdobíme bylinkami. A už iba vychutnávame túto dobrotu.


Niečo navyše :

Kombináciu ovocia nechám na každom z vás, u mňa je zvyčajne základom jablko (Golden Delicious), ktoré veľmi dobre ladí k pomaranču či mandarínke aj jahodám alebo hroznu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára