21. júna 2020

Jednoduchá pórková polievka

Pórkovú krémovú polievku som chcela vyskúšať už dávnejšie - ale akosi mi to nikdy nevyšlo. Tentoraz som robila takú zjednodušenú, rustikálnejšiu verziu bez smotany, ale pochutili sme si. 


Na 2- 3 porcie potrebujeme :

1 veľký pór
1 menšia šalotka alebo cibuľa
2-3 menšie zemiaky
1 PL kvalitný olivový olej
1 tenký plátok masla
3/4 l teplý zeleninový vývar
1 bobkový list
2 strúčiky cesnaku
soľ
mleté korenie

PRÍPRAVA :

Pór aj zemiaky umyjeme a pokrájame na malé kúsky. Cibuľu a cesnak očistíme a pokrájame nadrobno, cesnak môžeme aj pretlačiť. V hrnci rozohrejeme olej a maslo, pridáme cibuľu a pór, 5-6 minút restujeme, pridáme pokrájané zemiaky a cesnak, chvíľku restujeme pokiaľ cesnak nezavonia, zalejeme vývarom, vložíme bobkový list a varíme pokiaľ nie sú zemiaky a pór mäkké. Bobkový list vyberieme, a polievku rozmixujeme do hladka. Ochutíme soľou a korením. Podávame napríklad s krutónmi. Ja som dekorovala ešte medveďocesnakovým olejom a jedlými kvietkami boráku aleno lístkami ligurčeka.

Ak vynecháte cesnak a na konci pridáte kvapku octu, môžete mať polievočku na kyslo. Dobrú chuť.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára