14. júna 2020

Jahodové makrónky

Jahodové makrónky som veľmi chcela vyskúšať, pretože mám rada ovocné plnky. Po dlhšom čase som sa vrátila k talianskej metóde prípravy s cukrovým sirupom. Škrupinky sa mi celkom podarili - konečne majú takmer dokonale hladký povrch. Na plnke musím ešte popracovať - chce to iný pomer surovín, ale možno bola iba slabo stuhnutá, pretože som sa ponáhľala - uvidím zajtra, či bude OK.


Potrebujeme (na cca 25 kusov kompletných makróniek) :

škrupinky

95 g mandľová múka
95 g práškový cukor
95 g krupicový alebo kryštáľový cukor
2x 35 g vaječný bielok
30 g voda
štiúka soli
červená potravinárska farba

jahodová ganache

50 g jahodové pyré (rozmixované a prepasírované jahody)
150 g biela čokoláda
kvapka červenej potravinárskej farby (nemusí byť)

... verzia s bielymi škrupinkami

PRÍPRAVA :

Mandľovú múku a práškový cukor premixujeme a 2x preosejeme. Pridáme 35 g bielok (nevyšľahaný), kvapku červenej potravinárskej farby a zmiešame na pastu. Odložíme bokom.

Krupicový alebo kryštáľový cukor a vodu zvaríme na sirup. Medzitým šľaháme  druhý 35 g bielok so štipkou soli na sneh. Keď má cukrový sirup 114°C pomaličky ho po stene misy za stáleho šľahania prilievame k vyšľahanému bielku, pridáme potravinársku farbu a cca 3-4 minúty šľaháme pokiaľ nevznikne hustá lesklá hmota. Túto snehovú hmotu potom na 3x primiešame stierkou k mandľovo-cukrovej paste. Celú zmes dáme do cukrárskeho vrecka s hladkou špičkou a na plech striekame makrónky. Ja robím na silikónovej podložke. Necháme pár minút zaschnúť (pokiaľ sa nezohreje rúra) a pečieme v rúre zohriatej na 140°C cca 16-18 minút (funkcia ventilátor). Upečené vyberieme von a necháme na podložke úplne vychladnúť.

Na ganache zohrejeme jahodové pyré až k bodu varu a horúcim zalejeme polámanú bielu čokoládu. Necháme 1-2 minúty postáť a rozmiešame na hladkú zmes. Dáme do cukrárskeho vrecka s hladkou špičkou, necháme zachladiť na požadovanú hustotu a plníme makrónky. Ja som pridala aj kvapku potravinárskej farby, pretože ganache bola príliš bledá. 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára