1. júna 2020

Punčové donuty

Ja vieeeem - zasa punčák, aj keď v netradičnej podobe. Mala som naň strašnú chuť, tak som urobila pokus s piškótovými donutmi, plnenými punčovinou. Celkom by to ušlo, ale poleva sa nevydarila (takže bude reparát) - chcela som vyskúšať hotovú polevu a to bola chyba. Aj keď som postupovala podľa návodu, poleva bola príšerne riedka a nepomohlo ani pridanie cukru - celá stiekla dolu, takže putovala do koša a musela som urobiť klasickú cukrovú domácu, ale už to nevyzerá tak ako má. Ale chuť je výborná. Foto urobím nabudúce nové.


Na 12 donutov (priemer 7 cm) potrebujeme :

cesto

5 vajíčok (žĺtky a bielky zvlášť)
5 PL cukor (krupicový alebo práškový)
5 PL múka (ja používam pol na pol hladkú a polohrubú)
3 PL olej
1/4 ČL prášok do pečiva
štipka soli

plnka

80 - 100 g piškóty
80 - 100 g mleté mandle alebo vlašské orechy
2-3 PL malinový džem
1-2 PL rum
šťava z 1 malého pomaranča

poleva

150 g práškový cukor
2-3 PL vriaca voda
1 PL citrónová šťava
kvapka potravinárskej červenej farby
zdobenie 


PRÍPRAVA :

Pripravíme klasickú piškótu - vymiešame žĺtky s práškovým cukrom, pridáme olej, múku zmiešanú s práškom do pečiva a nakoniec sneh z bielkov a štipky soli. Ja niekedy robím aj opačným postupom - najskôr vyšľahám sneh z bielkov a soli, postupne zľahka (na nižších obrátkach) zašľahám krupicový alebo práškový cukor, žĺtky, a nakoniec jemne stierkou vmiešam múku s práškom do pečiva. Takže každý podľa seba. 

Cesto rozdelíme do formy - používam silikónovú, ktorú položím na plech na pečenie. Formu jemnučko potieram olejom. 

zdroj : Google

Plním asi 1 mm pod vrch, ale myslím že môžu byť aj zarovno, budú vyššie. Pečiem na 175-180°C asi 14-15 minút. Vyskúšam špajdľou - ak sú upečené, vyberiem formu von a nechám donuty vo forme vychladnúť. Keď sú už skoro studené opatrne ich vyberiem von, nechám uplne vychladnúť, prekrojím ostrým nožom a plním.

Na punčovinu zmiešam všetky suroviny, dobre premiešam a plním. Ja plním tak, že jednu časť prekrojeného donutu vložím späť do formy, lyžičkou rozotriem plnku, priklopím druhou polovicou, jemne pritlačím a vytlačím z formy, okraje jemne nožom zarovnám a polejem polevou.

Chcela som vyskúšať hotovú polevu (tú ako je na fotografii), postupovala som presne podľa návodu, ale poleva bola príliš riedka a na donutoch vôbec nedržala. Chuťovo nebola äplne zlá, ale zostanem verná starej dobrej domácej cukrovej poleve (preosiaty práškový cukor zmiešam s horúcou vodou, citrónovou šťavou a farbou a vidličkou dobre vymiešam do polohustej konzistencie). 

zdroj : google

Ozdobíme podľa chuti a vkusu - donuty ako také, si zdobenie vyslovene pýtajú. Ja som použila cukrové perličky a drobné cukrové ozdôbky.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára