23. februára 2020

Tekvicové crinkles

Po dlhej dobe sa opäť vraciam k týmto milým malým popraskaným koláčikom. Tentoraz som zvolila tekvicovú verziu, pretože som potrebovala minúť zvyšok maslovej tekvice.



Na 26 kusov potrebujeme :

130 g hladká múka
1/2 ČL prášok do pečiva
1/4 ČL sóda bicarbona
1/4 ČL soľ
1 kopcovitá ČL voňavé korenie (používam voňavú zmes od Davídkovo koření)
75 g hnedý cukor
25 g krupicový cukor
1 veľké vajce
50 g tekvicové pyré (uvarená alebo upečená rozmixovaná maslová tekvica)
vanilkový extrakt alebo mletá vanilka či vanilkový cukor
2 PL rozpustené maslo

okrem toho :

krupicový a práškový cukor na obalenie
silikónová alebo iná vhodná podložka
papier na pečenie
pekáč

PRÍPRAVA :

Osobitne zmiešame suché suroviny (múku, prášok do pečiva, sóda bicarbona, soľ, voňavé korenie). V druhej mise vyšľaháme vajce s cukrom, maslom, vanilkovým extraktom. Do tekutej zmesi pridáme súchú zmes a premiešame. Cesto som z misy dala na pomúčenú silikónovú podložku (vďaka pyré je cesto dosť lepivé, takže som musela viac podsýpať múkou) a pomocou ručnej stierky a na konci pomocou pomúčených rúk som ho premiesila a preložila do vrecka a dala na 2 hodiny do chladničky (pokojne môže byť v chladničke aj celú noc). 


Po vychladení som robila v dlaniach guľky veľkosti menšieho vlašského orecha. Cesto som odoberala malou lyžičkou, pretože bolo stále dosť lepivé. Každú guľku som obalila najskôr v krupicovom cukre a potom v práškovom. Ocukrované guľky kladieme na pekáč vyložený papierom na pečenie - medzi jednotlivými kúskami nechávame väčie medzery (asi 4-5 cm), pretože koláčiky pri pečení dosť narastú. Pečieme v rúre zohriatej na 175 - 180°C cca 12-14 minút. Nechala som úplne vychladnúť na plechu. Skladujeme ich v uzatvorenej nádobe (ak bude vôbec čo skladovať). Zatiaľ asi tie NAJ crinkelky, ktoré som mala možnosť ochutnať.


Priznám sa, že som čakala trocha výraznejšiu oranžovú farbu, keďže tekvicové pyré bolo krásne sýto oranžové, ale crinkelky majú neskutočnú chuť a vôňu - mne chuťou pripomenuli také tie mäkké perníčky s rumovou polevou, ktoré sa predávali kedysi dávno - bolo to vďaka použitej zmesi voňavého korenia. Ak použijete iné korenie vôňa a chuť budú kúsok iné, ale určite rovnako dobré. 


Inak tieto crinkelky musím zaradiť medzi nebezpečné sladkosti (nebezpečné pre moju váhu 😂), pretože by som pokojne celý plech zblajzla sama na posedenie, také sú úžasné.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára