29. septembra 2019

Gaštanovo-banánová tortička s parížskou šľahačkou

Opäť je tu víkend a treba rodinke pripraviť nejakú maškrtu. Ale ako na potvoru sa mi strašne, ale ozaj strašne nechcelo. Tak som hľadala niečo jednoduché na prípravu a zo surovín, ktoré nájdem doma, a samozrejme chutné. Nakoniec som vyskladala túto netypickú kombináciu, ale tortička typu "čo dom dal" ma chuťou ozaj milo prekvapila - chutila výborne a takmer celá sa hneď zjedla. 


Na menšiu tortu s priemerom 20 cm potrebujeme :

korpus

2 vajíčka (žĺtky a bielky zvlášť)
150 g gaštanové pyré
1 kopcovitá PL krupicový cukor 
50 g mleté orechy (ja som použila vlašské a mandle)
50 g maslo
1/2 ČL vanilkový extrakt
štipka soli

krém

100 g gaštanové pyré
2-3 PL Mascarpone alebo podobný syr
2 PL (r)um
1 PL práškový cukor
1/2 ČL vanilkový extrakt

poleva

80 g horká čokoláda
1 PL maslo
1 PL kokosový olej

okrem toho 

1 parížska šľahačka (hotová -Kunín)
1 stužovač šľahačky
1-2 banány
džem (marhuľový alebo pomarančový, ja som mala džem horký pomaranč)
forma s priemerom 20 cm
papier na pečenie

PRÍPRAVA :

Z bielkov a štipky soli vyšľaháme tuhý sneh. Žĺtky vyšľaháme s cukrom do hustej peny, postupne zašľaháme vanilkový extrakt, maslo, gaštanové pyré izbovej teploty, orechy a nakoniec ručne jemne vmiešame sneh. Cesto rovnomerne rozotrieme do formy (dno som vyložila papierom na pečenie) a pečieme v rúre zohriatej na 180°C cca 15-20 minút (skúsime špajdľou). Korpus nebude veľmi vysoký, keďže sa do cesta nepridával žiadny kypriaci prostriedok.Necháme úplne vychladnúť, potom opatrne vyberieme z formy a stiahneme papier. Korpus potrieme džemom (kto nemá rád alebo nechce, tak tento krok môže vynechať).

Na krém vyšľaháme všetky suroviny do kompaktnej hmoty (ak pečiete pre deti, (r)um môžete nahradiť arómou) a necháme v chladničke schladiť a stuhnúť. Vychladeným krémom potrieme korpus, uložíme na kolieska pokrájané banány (opäť môžete vynechať, ja som chcela minúť - ale mne by tam chýbali, mám rada kontrast sladkej a ovocnej chuti). Polejeme čokoládovou polevou, necháme zatuhnúť a ozdobíme podľa chuti a vkusu - ja som potrebovala minúť parížku šľahačku, tak som ju využila. Zdobenie nie je mojou silnou stránkou, takže vaša tortička môže vyzerať oveľa krajšie.

Tortička bola lahodná, nepresladená, s príjemným ovocným akcentom, ktorý sa hodil k menej výraznej chuti korpusu a krému aj k čokoláde.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára