16. septembra 2019

Losos na ázijský spôsob

Ryby máme u nás radi a tentoraz padla voľba na lososa, aj keď našim favoritom je možno prekvapivo kapor - najmä ten vianočný, ktorého veľa ľudí zatracuje. Ale nepohrdneme ani inými rybkami - sladkovodnými či morskými. 



Ale tentoraz bola chuť na lososa, ktorého sporadicky kupujem a väčšinou ho pripravujem iba úplne jednoducho - ochuteného pomarančovým korením a opečeného na masle alebo olivovom oleji. 

Tak som si povedala, že skúsim tentoraz inak. Nakukla som aj na internet, ale žiadny z receptov neulahodil mojej chuti, tak som si recept vyskladala podľa seba a s malou dušičkou som čakala na výsledok. Ten nakoniec predčil moje očakávania - "ázijské" chute k lososovi mimoriadne pasovali a spolu so zeleninkou to bola super večera.

Na 4 porcie potrebujeme :

4 kúsky čerstvého lososa
4 PL sójová omáčka (používam zn. Kikkoman)
1 PL med
čerstvý zázvor - asi 2 cm kúsok
4 PL sezamový olej (prípadne iný rastlinný)
1 citrón v bio kvalite (šťavu aj kôru)
1/2 ČL korenie 5 vôní alebo perníkové korenie
soľ
sezamové semienka

PRÍPRAVA :

Kúsky lososa umyjeme a osušíme. Zo sójovej omáčky, citrónovej šťavy aj kôry, medu, nastrúhaného očisteného zázvoru, 2 PL oleja a korenia vymiešame marinádu. Do marinády ponoríme kúsky rybky a prikryté necháme marinovať minimálne pol hodinu. Po uplynutí času rozohrejeme zvyšné dve lyžice oleja na panvici a lososa opražíme. Ak použijete lososa aj s kožou, najskôr opekáme rybku kožou dolu asi 2-3 minúty, potom otočíme a 1-2 minúty opečieme z druhej strany - zvyšnou marinádou podlejeme rybku na panvici. Ak použijete rybu bez kože, dobu opekania primerane skrátime (závisí aj od hrúbky jednotlivých kusov). Losos má by vo vnútri krásne šťavnatý, nie vysušený. Podávame s prílohou podľa chuti - ja som robila na večeru iba zo zeleninou  (mrkva, paštrnák, červená čerstvá paprika, jarná cibuľka), krátko orestovanou na kvapke oleja a ochutenou štipkou soli a posypala som nasucho opečenými sezamovými semienkami. Jedlo malo taký úspech, že som ho musela robiť dva dni po sebe.



5 komentárov:

  1. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Úplne úžasný recept. Robila som už viackrát a vždy každému chutilo. Ďakujem za inšpiráciu:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem za milý komentár. Teší ma, že Vám chutilo.

    OdpovedaťOdstrániť