27. februára 2019

Krémové šafránové risotto

Ako som už v minulosti písala, do krémového risotta som sa zamilovala na prvé ochutnanie, asi pred desiatimi rokmi a láska trvá dodnes, ba možno sa aj zväčšuje - mám pocit, že každá ďalšia chuť je lepšia a lepšia 💗💗💗. 

Dnes som sa rozhodla vyskúšať ďalšiu variantu krémového risotta - šafránové. A ako inak aj táto verzia bola skvostná - jednoznačne ju radím k mojim risottovým TOP-kám.



Na 2 porcie potrebujeme :

1 veľkú alebo dve menšie šalotky
2-3 PL olivový olej
150 g ryža určená na risotto (Arborio, Carnaroli, Vialone Nano)
1,5 - 2 dl suché biele víno
cca 3/4 l zeleninový alebo hydinový vývar
4-5 štipiek sušených blizien šafránu
citrónová šťava z 1/4 citróna alebo podľa chuti
2 tenšie plátky masla
cca 40g strúhaný parmezán
soľ
čerstvo mleté čierne korenie

PRÍPRAVA :

V šíršom hrnci rozohrejeme olej, pridáme najemno pokrájanú šalotku, 1-2 minúty restujeme, pridáme neumytú !!! ryžu, premiešame, a za občasného miešania opekáme 2-3 minúty - každé zrnko ryže by malo byť obalené olejom. Následne pridáme víno, premiešame a za občasného miešania necháme odpariť alkohol a tekutinu vsiaknuť do ryže. Trvá to iba pár minút. Ochutíme korením. Potom postupne podlievame vývarom, pridávame šafrán a varíme pokiaľ nie je ryža uvarená aldente (zvrchu je ryža mäkká ale jadro drží pekne pokope). Keď je ryža uvarená pridáme citrónovú šťavu, parmezán, premiešame, pridáme maslo, prikryjeme na 2-3 minúty, jemne premiešame, vprípade potreby dochutíme soľou a korením a hneď podávame. Ja som úplne nakoniec vmiešala aj plátok nasucho opečenej pokrájanej sušenej šunky, aj keď do originál receptu nepatrí - ale pre mňa to bola taká "čerešnička na torte". Dobrú chuť.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára