17. februára 2019

Svieža ovocná torta s citrónovo-makovým krémom

Z misy na mňa pozerali ananás a banány, ktoré sme nestihli zjesť, tak som sa rozhodla ich použiť do tohto sviežeho koláča. Využila som recept z jednej torty, ktorú som robila v minulosti, ktorý som jemne obmenila - torta je nepresladená, svieža a šťavnatá.




Určitou výhodou tohto receptu je, že sa cestá pečú každé osobitne (kvôli kúskom ananásu by sa korpus zle krájal) a teda si môžete zvoliť aj počet "poschodí" na torte, pretože aj suroviny na korpus sú dobre deliteľné. 

Na jedno poschodie korpusu (priemer 20-22 cm) potrebujeme (podľa toho koľko poschodí chceme, znásobíme suroviny - ak dve tak zdvojnásobíme, ak tri tak strojnásobíme):

50 g krupicový cukor
1 celé vajíčko
80 ml olej (orechový alebo klasický rastlinný)
90 g banán 
100 g hladká múka
1 ČL škorica mletá
1 PL mletý mak (alebo podľa chuti)
1 zarovnaná ČL sóda bicarbona
1/4 ČL soľ
1 ČL vanilkový extrakt
40 g čerstvý alebo sterilizovaný ananás nadrobno pokrájaný
30 g vlašské orechy posekané
+
1-2 hrste posekaného ananásu na posypanie krému




PRÍPRAVA :

Banán rozpučíme vidličkou na kašu, pridáme cukor, vajce, olej, škoricu, soľ, vanilkový extrakt a zmixujeme, pridáme mak, múku so sódou bicarbonou a nakoniec ručne vmiešame pokrájaný ananás a posekané orechy. Vlejeme do formy, ktorej dno sme vyložili papierom na pečenie, urovnáme a pečieme v rúre zohriatej na 170°C cca 20-25 minút (vyskúšame špajľou). Po upečení necháme vychladnúť vo forme.




Na krém vymiešame 250 g Mascarpone, 200 g Lučina (môžete použiť aj samotné Mascarpone, ale jemný tvaroh a podobne), 1 kopcovitú PL práškový cukor, šťavu a kôru z 1 citróna, 1 PL mletý mak. 




Nakoniec z vychladnutého cesta odstránime papier a tortu poskladáme. Na spodný korpus navrstvíme krém (časť si necháme na potretie torty), posypeme posekaným ananásom (ja som pridala aj zopár čučoriedok), položíme druhý korpus a vrch aj boky jemne potrieme zvyškom krému. Necháme stuhnúť v chladničke minimálne 3 hodiny. Ozdobíme podľa svojho vkusu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára