10. februára 2019

Výborná kuracinka s paradajkami, olivami a citrónom

Milujem more a aj ľahkú prímorskú kuchyňu, pre ktorú je typické používanie byliniek, paradadok, olív, slaného syra a iných typických pochutín. Prakticky som mala možnosť ochutnať najmä grécku kuchyňu, ale veľmi blízka mi je aj kuchyňa talianska a okrajovo aj turecká či balkánska. Nechutia mi akurát dezerty, ktoré sú pre našinca príliš sladké.

Olivový olej, olivy, sušená šunka, slaný syr, bylinky a čerstvá zelenina sú typické pre prímorské štáty a ich kuchyňu, a okrem toho aj zdravšia príprava jedál. Tentoraz som zvolila ľahký a svieži recept z takmer rovnakých surovín, pripravený dvomi spôsobmi - osvieži najm v letných horúčavách, ale pochutili sme si aj teraz.

Kuracie stehienka na stredomorský spôsob (2 porcie) :




2 kusy kuracie stehná s kosťou a kožou
3-4 paradajky
hrsť zelených olív 
2-3 PL olivový olej
1 ČL sladká mletá paprika
soľ
korenie
1/2 ČL zmes korenia Gyros
1/2 menšieho citróna (ideálne v bio kvalite)
oregano a tymián

PRÍPRAVA :

Stehná umyjeme, osušíme a pri kosti narežeme (mäso pri kosti sa lepšie prepečie). V miske zmiešame olivový olej, sladkú papriku, soľ, korenie a zmes korenia Gyros. Stehienka potrieme z oboch strán touto zmesou, uložíme na pekáč (môžete použiť papier na pečenie, uľahčíte si čistenie pekáča). Paradajky narežene na vrchu do kríža, sparíme vo vriacej vode, ošúpeme a pokrájame na menšie kúsky. Citrón umyjeme a pokrájame na menšie kúsky. Paradajky, citrón a olivy uložíme k mäsku na pekáč. Posypeme oreganom a tymiánom, podlejeme troškou vody a v rúre zohriatej na 185°C pečieme cca 40 - 45 minút. Prílohu zvolíme podľa chuti (zemiaky, ryža, chrumkavá bagetka, ...). Ja som naposledy zvolila opečenú lokšu a bola to tiež  dobrá voľba. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára