9. februára 2019

Mega ovocná zdravšia torta

Chutný koláč bez cukru, bez múky, bez vajíčok ? Tiež som sa čudovala, ale napriek tomu som sa odhodlala vyskúšať ho - a naozaj je to možné ! 




Trocha som sa bála, či bude cesto držať pohromade bez vajíčok, ale v podstate banány tu suplujú vajíčka, takže úplne v pohode. Inšpirovala som sa receptom z internetu, ktorý som doplnila o drobné bobuľové ovocie, ktoré dodá tomuto koláčiku sviežosť - pre mňa by bola tortička inak chuťovo málo výrazná.




Na formu s priemerom 18 - 20 cm potrebujeme :

korpus

2 banány
3 stredne veľké mrkvy
3 stredne veľké jablká
2 šálky ( objem 200 ml) ovsené vločky (rozmixované)
1 bezfosfátový prášok do pečiva (s vínnym kameňom)
3 kopcovité PL kakao
3 PL javorový sirup alebo med
1/2 šálka voda 
2 PL maslo (rozpustené)
1-2 hrste mrazené ovocie (maliny, ríbezle)

poleva

1 banán
1 kopcovitá PL kakao
1 PL javorový sirup alebo med




PRÍPRAVA :

Banány roztlačíme vidličkou, mrkvu a jablká očistíme a nastrúhame najemno. Zmiešame. Ovsené vločky rozmixujeme, zmiešame s kakaom a s práškom do pečiva. Postupne vmiešame do mrkvovo-banánovo-jablkovej zmesi. Pridáme javorový sirup, rozpustené maslo a vodu, premiešame a nakoniec jemne vmiešame mrazené ovocie (pracuje sa s ním lepšie ako s čerstvým, pretože je tvrdšie). 

Formu (ja som použila priemer 18 cm) vymastíme maslom a vysypeme napríklad kokosovou múčkou (ja som nemala, použila sm klasickú múku). Rovnomerne rozotrieme cesto a pečieme v rúre zohriatej  na 180°C cca 35 minút (vyskúšame drevenou špajľou). Necháme vo forme vychladnúť.

Na polevu rozmixujeme banán s kakaom a javorovým sirupom a natrieme na vychladnutý koláč. Môžeme podávať hneď alebo necháme hodinku-dve polevu zatuhnúť v chladničke. Ozdobíme podľa svojho vkusu - ja som použila čokoládovú "ryžu", cukrové perličky a kandizovaný ibištek s lístkami medovky. Prajem príjemné maškrtenie bez výčitiek 😋😋😋.





tortička je výborná aj v kombinácii so zmrzlinou  - v mojom prípade s domácou banánovo-malinovou (zmrazený pokrájaný banám + mrazené maliny spolu rozmixované)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára