7. marca 2019

Skvelé thajské karí s krevetami

Milujem vôňu korenia karí (curry), čo je vlastne zmes viacerých druhov ostrého korenia (názvom karí sa však v Indii a juhovýchodnej Ázii označuje iba druh jedla - kúsky mäsa, rýb či zeleniny v omáčke, korenie sa tam označuje "masálá", korenie karí v tej podobe ako ho poznáme my sa vyrába iba na export, v Ázii sa používajú iba pasty). 

Dlho som však nevedela, že okrem korenia v klasickej mletej podobe existuje aj pasta, ktorá má oproti koreniu inú chuť, nie je taká aromatická ako korenie ale chuťovo je výraznejšia. Pasta karí existuje v rôznych variantoch - žltá, zelená, červená, Panang, Matsaman - ak chcete vedieť viac, dozviete sa to TU. Ja som zatiaľ pripravovala pokrm iba s červenou Karí pastou, ktorá je vraj najpálivejšia, ale jedlo nebolo príliš štipľavé, práve naopak - bolo lahodné, zrejme aj vďaka kokosovému mlieku, ktoré pálivosť redukuje.




Prvým receptom takého ozajstného karí, ktorý som pripravovala, boli tieto výborné thajské karí krevety - recept som našla na internete, ingrediencie som trošičku prispôsobila možnostiam slovenských obchodov (drvivá väčšina surovín je bežne dostupná vo väčších obchodných reťazcoch), ale výsledný pokrm bol aj tak výborný, tak si ho ukladám do mojej zvierky receptov. Ak nie ste priaznovcami kreviet, pokojne ich nahraďte napríklad kuracím mäskom, alebo zemiakmi (vegetariánska verzia).

Na cca 2 porcie potrebujeme :

250 g krevety 
2 dl kokosové mlieko z plechovky
1 strúčik cesnak
1 PL rastlinný olej
1 poctivá lyžica červenej karí pasty (kupujem v TESCO)
1 PL rybacia omáčka (TESCO)
1 ČL hnedý cukor
1,5 cm čerstvý zázvor (očistený a nastrúhaný)
chilli paprička, limetkové listy alebo kôra z  1/4 limetky
čerstvé bazalkové listy

PRÍPRAVA :

Na rozpálenom oleji pár sekúnd opekáme pokrájaný cesnak a nastrúhaný čerstvý zázvor, pridáme karí pastu, 1-2 minúty restujeme, keď začne voňať pridáme kokosové mlieko, pár minút necháme bublať - malo by trocha zhustnúť, pridáme krevety (v našom malom meste zoženiem žiaľ iba predvarené mrazené, ale chutí to výborne aj s nimi - obľúbila som si krevety z Billy, sú väčšie a šťavnaté), rybaciu omáčku (s ňou opatrne, je veľmi slaná a výrazná), cukor, kôru z limetky, povaríme (ak máte čerstvé krevety tak varíme 5-6 minút, predvarené max. 2 minúty). Nakoniec pridáme čerstvé bazalkové listy, prehrejeme a hneď podávame - s ryžou či čerstvou chrumkavou bagetkou je to nebíčko v ústach.



a toto je "vegetariánska" verzia karí so zemiakmi a hráškom - rovnako výborná 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára