14. augusta 2018

SEMIFREDDO s nugátom a malinami

Tento studený, či skôr mrazený dezert som chcela vyskúšať už dlho - vlastne odvtedy, čo som ho mala možnosť ochutnať - vtedy sme mali lahodné karamelové semifredo, ja som tentoraz zvolila sviežejšiu verziu s malinami - jednak pretože že milujem maliny a jednak preto, že konečne som mohla vyskúšať ružovú vodu, ktorú mám už dlhšie kúpenú. 

Inšpirovala som sa receptom Megan Daniels - urobila som iba malú úpravu, nugát som zamenila za čokoládu, pretože sa mi ho nepodarilo zohnať.



Na jednu formu (cca 20 x 10 cm) potrebujeme :

2 celé vajíčka
4 žĺtky
2 PL práškový cukor
3,5 dl smotana na šľahanie
1/2 šálky sekaných mandlí alebo nesolených pistácií
1 ČL ružová voda (môžete nahradiť vanilkovým extraktom)
200 g nugát (ja som nemala, použila som 80 g horkej čokolády)
čerstvé maliny (množstvo podľa chuti)
čerstvú mätu na ozdobenie

na coulis (ovocnú omáčku) : mrazené alebo čerstvé ovocie, cukor, vodu

PRÍPRAVA :

Nad parou vyšľaháme vajce, žĺtky a cukor do hustého krému (20-25 minút), ja som šľahala 25 minút. Keď máme krém hustý, odstavíme z tepla a za občasného miešania necháme vychladnúť. Smotanu vyšľaháme. Vo väčšej mise spojíme zľahka vajíčkovú zmes a šľahačku, vmiešame mandle (ja som dala pistácie), nugát (použila som roztopenú 85% čokoládu, ale upozorňujem, že po stuhnutí sa kvôli čokoláde dosť zle krájalo - nabudúce skúsim zohnať radšej nugát), ružovú vodu (ak ju máte tak veľmi opatrne - v pôvodnom recepte bola 1 PL, alebo bolo to veľa, je veľmi aromatická, preto uvádzam iba 1 čajovú lyžičku). Ak nezoženiete ružovú vodu (bežne ju nie je dostať - ja som zohnala cez web), pridajte vanilkový extrakt, a budete mať vanilkovú príchuť, ktorá bude isto tiež lahodná.

Zmes nalejeme do formy, ktorú sme vystlali potravinovou fóliou tak, aby cca 10 cm presahovala cez okraje, prikryjeme presahujúcou fóliou a necháme stuhnúť - ja som nechala cez noc.

Z čerstvého alebo mrazeného ovocia pripravíme coulis (ovocnú omáčku) - ovocie podlejeme trochou vody, pridáme cukor podľa chuti, rozvaríme, rozmixujeme a precedíme.

Po stuhnutí semifredo vyklopíme, polejeme ovocnou omáčkou (aj s čokoládou to bude lahôdka), ozdobíme čerstvým ovocím a lístkami mäty. Podávame - pred krájaním odporúčam nechať semifredo pár minút povoliť (5-10 minút).




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára