8. augusta 2018

Lahodné ovocné omáčky


Klasické omáčky som nikdy nemala rada, ani neviem prečo, ale zrejme ma odrádzala ich konzistencia, pretože chuťovo boli určité dobré, lebo maminka varila úžasne. Ale ako dieťa som jedinú vzala na milosť paradajkovú omáčku.


Kuracie prsia, batatové pyré, čerešňová omáčka.

Pred nedávnom som však objavila čaro sezónnych ovocných omáčok, ktoré osviežia a pozdvihnú chuť jedla a k mäsku pasujú ako ... no proste super. Višňová, ríbezľová, čerešňová či slivková sú úplne fantastické. Aj klasické jedlo taká omáčka dokáže zmeniť na gastronomický zážitok - tak ak vám nevadí kombinácia mäsa a ovocia alebo radi skúšate nové veci smelo do toho.

Potrebujeme :

vhodné ovocie (višne, čerešne, slivky, ...) 
trocha vody 
1 dl červené suché víno 
soľ
korenie
škorica

PRÍPRAVA :

Ovocie umyjeme, osušíme, odkôstkujeme (čerešne, višne , slivky a pod.), pokrájama na menšie kúsky a na troche vody dusíme asi 8-10 minút, prilejeme víno, necháme 3-4 minúty odpariť alkohol, ochutíme soľou, korením, škoricou - ja pridávam aj kvapku levanduľového sirupu či trocha sušenej levandule. Povaríme do mäkka, rozmixujeme a prípadne necháme ešte odpariť na požadovanú hustotu - a potom už len vychutnávame.

Pri ovocí s drobnými kôstkami (ríbezle, maliny, černice) odporúčam po rozvarení vo vode prepasírovať, tie zrnká pôsobia trocha rušivo.

Bravčová panenka, zemiakové pyré, ríbezľová omáčka.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára