6. augusta 2018

Hrušky pošírované v červenom víme

Tento recept som už chcela vyskúšať veľmi, veľmi dávno - veľmi sa mi páči ten kontrast bledého vnútra a tmavého okraja. A vlastne ani neviem prečo som to už dávno neurobila, pretože príprava je pomerne jednoduchá. Pôvodne som chcela robiť cez víkend, ale nejako mi to nevyšlo. Ale dnes som sa konečne odhodlala a urobila som dobre, hruštičky vo víne boli skvelé. Váhala som, či urobiť na slano alebo na sladko, ale nakoniec zvíťazila slaná varianta. 



POTREBUJEME (na dve porcie) :

2 stredne veľké tvrdšie hrušky
cca 4 dl červené víno
1 PL krupicový alebo kryštálový cukor
1 ks badián
1 ks celá škorica
3-4 kusy celý hrebíček
1 tobolka kardamón (nemusí byť)

PRÍPRAVA :

V menšom hrnci skaramelizujeme na slabom ohni cukor, pridáme víno, všetky koreniny a privedieme k varu. Hrušky ošúpeme - stopku ponecháme (ak sa podarí - ak nie, nič sa nedeje, je to iba z estetického hľadiska). Očistené hrušky vložíme do vriaceho vína a na slabom ohni prikryté pomaly varíme asi 15-20 minút. Počas varenia hrušky viackrát otočíme, aby sa varili rovnomerne. Po uplynutí času odstavíme z plameňa, pootvoríme a necháme vo víne vychladnúť (ja som otáčala aj počas chladnutia, aby pekne rovnomerne nasiakli vínom).

Ja som podávala na obed k hovädziemu steaku a zemiakom (tu som použila iba polovicu hrušky pokrájanej na plátky) a na olovrant na studeno s omáčkou z Nivy, ktorá sa k sladkej hruške super hodí.



Nabudúce vyskúšam sladkú variantu - so zmrzlinou alebo s vanilkovým krémom, karamelom či čokoládou, možností je veľa - už teraz sa mi zbiehajú slinky. V tomto horúcom letnom počasí, také dobre vychladené budú skvelým dezertom. Do vína sa môžu pridať aj iné príchute - citrusová kôra, ovocná šťava, prípadne kvapka nejakého fajnového alkoholu, aj tu je možností veľa.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára